سامسونگ برنامه تولید سری گلکسی نوت ۲۰ را تغییر می‌دهد

جعبه گشایی گلکسی نوت 20 اولترا

فروش اسمارت‌فون‌های سری گلکسی نوت 20 سامسونگ به اندازه پیش‌بینی کمپانی کره‌ای مطلوب نبوده است. یک گزارش جدید با اشاره به این موضوع خاطرنشان می‌کند که آمار فروش این هندست‌ها در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار بوده و کمپانی سامسونگ وادار شده تا برنامه‌های تولید خود را مورد بازنگری قرار دهد.

در واقع سامسونگ انتظار داشت که میزان تقاضا برای سری گلکسی نوت 20 به اندازه‌ای بالا باشد که ضرورت تولید 900 هزار دستگاهی این هندست‌ها را تضمین نماید. با این‌حال آمار ضعیف فروش غول کره‌ای را وادار نموده تا با تعدیل این رقم آن‌را به 600 هزار دستگاه کاهش دهد. گزارش اخیرا منتشر شده توسط وبسایت TheElec با استناد به برخی منابع ناشناس چنین ادعایی را مطرح نموده است.

بر اساس اعلام این گزارش نسخه پایه گلکسی نوت 20 در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی گلکسی نوت 20 اولترا عملکرد به‌مراتب بدتری داشته است؛ موضوعی که ابدا مایه تعجب نخواهد بود. این در حالیست که گلکسی نوت 20 هندست ارزان‌تری به‌شمار می‌رود؛ اما علیرغم این واقعیت فروش ضعیف مدل مذکور نشان‌دهنده آن است که به باور بسیاری از طرفداران سامسونگ اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 گزینه خرید چندان ارزشمندی قلمداد نمی‌شود. به گفته منبع خبری میزان کاهش تولید برای مدل پایه به‌مراتب بیش‌تر بوده است. به‌عبارت دیگر در ماه اکتبر شرکت سامسونگ در ازای تولید هر 2 دستگاه گلکسی نوت 20 اولترا 1 دستگاه گلکسی نوت 20 را تولید نموده است.

به عقیده کارشناسان چنین وضعیتی احتمالا سامسونگ را به ارتقا قابلیت‌های مدل‌های پرچم‌دار آینده غیر پلاس و غیر اولترا این شرکت ترغیب خواهد کرد. گلکسی نوت 20 احتمالا هندستی ارزشمند محسوب می‌شود؛ اما در دنیای واقعی امکانات و قابلیت‌های این گجت با برچسب قیمتی بالای آن همخوانی ندارد. حتی اسمارت‌فون گلکسی S20 Fan Edition نیز با وجود مشخصاتی نظیر نمایشگر 120 هرتزی به موفقیت دست یافته است؛ در حالی‌که گلکسی نوت 20 کماکان از یک پنل 60 هرتزی بهره می‌گیرد.

نوشته سامسونگ برنامه تولید سری گلکسی نوت 20 را تغییر می‌دهد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.