سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده ساعت‌های هوشمند در بازار هندوستان تبدیل شد

سامسونگ به بزرگ‌ترین برند تولیدکننده اسمارت‌واچ در بازار هندوستان طی 3 ماهه نخست سال 2022 تبدیل شد. این موفقیت مدیون رشد دو رقمی فروش ساعت‌های هوشمند سامسونگ در هندوستان است. موسسه تحقیقاتی IDC که در زمینه ردیابی فروش دستگاه‌های پوشیدنی طی دوره‌های زمانی 3 ماهه فعالیت می‌کند؛ ادعا کرده که برند کره‌ای سهمی 65 درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند در هندوستان را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر سهم سامسونگ از بازار ایربادهای TWS در هندوستان طی ماه‌های ژانویه تا مارس 2022 برابر با 31 درصد بود.

گلکسی واچ 4 اصلی‌ترین محرک رشد فروش ساعت‌های هوشمند سامسونگ در هندوستان محسوب می‌شود. فروش این اسمارت‌واچ در مقایسه با دوره 3 ماهه پیشین رشد دو رقمی را تجربه کرد. این گجت پوشیدنی در ماه آگوست سال گذشته عرضه شد و با امکانات چشمگیری نظیر نمایشگر آمولد، فضای ذخیره‌سازی 16 گیگابایتی، قابلیت نمایش فاکتورهای جسمی و سنسورهای مختلف در زمینه ارزیابی وضعیت سلامت در دسترس مشتریان قرار گرفت. همچنین این اسمارت‌واچ، سیستم‌عامل Wear OS را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند.

سامسونگ برای عرضه گلکسی واچ 4 از هر 2 روش آنلاین و آفلاین استفاده کرد و این موضوع دسترسی تمامی مشتریان به جدیدترین اسمارت‌واچ کمپانی را تضمین کرد. در بخش ایربادهای TWS نیز گلکسی بادز 2 اصلی‌ترین محرک رشد برای سامسونگ به‌شمار می‌رود. این ایرفون نیز در آگوست سال گذشته روانه بازار شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت سامسونگ ضمن برگزاری رویداد آینده Galaxy Unpacked در ماه آگوست سال جاری از مدل‌های جانشین سری گلکسی واچ 4 و گلکسی بادز 2 رونمایی خواهد کرد.

بر اساس گزارش موسسه IDC، اپل با کسب سهم 22.7 درصدی به دومین فروشنده بزرگ اسمارت‌واچ در بازار هندوستان تبدیل شد. برندهای فیت‌بیت، فسیل و گارمین نیز به‌ترتیب سهم 4.7، 3.5 و 1.7 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های سوم تا پنجم جای گرفتند.

معیارهای موسسه IDC برای طبقه‌بندی یک گجت به‌عنوان اسمارت‌واچ تا حدی متفاوت بوده و بر اساس اعلام این نهاد تحقیقاتی، هر گجت پوشیدنی که قادر به اجرای اپلیکیشن‌های متفرقه بوده و دارای یک اپ استور باشد؛ یک اسمارت‌واچ قلمداد می‌شود. IDC ساعت‌های تولید شده توسط برندهایی نظیر Noise و BoAt را در طیف مدل‌های پایه طبقه‌بندی می‌کند.

نوشته سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده ساعت‌های هوشمند در بازار هندوستان تبدیل شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.