سامسونگ به پردرآمدترین تولیدکننده نیمه‌هادی در جهان طی سال ۲۰۲۱ تبدیل شد

در سال 2021 واحد موبایل شرکت سامسونگ موفق به حفظ جایگاه برتر خود به‌عنوان بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون در جهان شد. یافته‌های موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research نشان می‌دهد که طی سال 2021، سامسونگ الکترونیکس در بازار مهم دیگری که یکی از کسب‌وکارهای کلیدی این شرکت نیز به‌شمار می‌رود؛ به پیروزی دست یافته است.

با وجود شیوع ویروس کرونا در جهان طی سال 2021، درآمد سامسونگ از محل نیمه‌هادی‌ها افزایش یافت

سامسونگ الکترونیکس از کسب‌وکار نیمه‌هادی خود به درآمد 81.3 میلیارد دلاری دست یافته است. این رقم در مقایسه با درآمد 62.3 میلیارد دلاری شرکت طی سال 2020 رشد 30.5 درصدی را نشان می‌دهد. بایستی در نظر داشت که کسب‌وکار نیمه‌هادی‌ها شامل طیف گسترده‌ای از محصولات نظیر تراشه‌های موبایلی، تراشه‌‌های کم‌مصرف مورد استفاده در تجهیزات اینترنت اشیاء و مواردی از این دست است.

رشد درآمد سامسونگ عمدتا مدیون فروش ماژول‌های DRAM و ICهای منطقی تولیدی این شرکت است؛ محصولاتی که تقریبا در تمامی بخش‌های دنیای فناوری به‌کار گرفته می‌شوند. بدین‌ترتیب سامسونگ از بازیگران بزرگ صنعت نیمه‌هادی نظیر اینتل، SK Hynix و میکرون پیشی گرفت؛ شرکت‌هایی که درآمد آنها از محل نیمه‌هادی‌ها طی سال 2021 به‌ترتیب برابر با 79، 37.1 و 30 میلیارد دلار بود.

تعطیلی کارخانجات سامسونگ در شهر شیان چین موجب کمبود مضاعف تراشه‌های DRAM در بازار و افزایش درآمد تولیدکننده کره‌ای طی سال 2022 خواهد شد. با توجه به بحران کمبود نیمه‌هادی در جهان که از سال 2020 صنایع مختلف را درگیر نموده است؛ آمار مربوط به فروش بالای سامسونگ به‌مراتب چشمگیرتر به‌نظر می‌رسد.

موسسه Counterpoint بر این باور است که محدودیت‌های تاثیرگذار بر فرآیند عرضه در بازار تا 3 ماهه دوم سال 2022 ادامه خواهند یافت. با این‌حال سایر فعالان حوزه صنعت تصور می‌کنند که این وضعیت احتمالا برای مدت زمان بسیار طولانی‌تری ادامه پیدا خواهد کرد. سامسونگ ادعا می‌کند که به منظور دور زدن محدودیت‌های ناشی از کمبود نیمه‌هادی یک برنامه اضطراری را تنظیم نموده است. زمان و کیفیت عرضه سری گلکسی S22 به بازار، کارآیی این برنامه را به صورت نسبی نمایش خواهد داد.

نوشته سامسونگ به پردرآمدترین تولیدکننده نیمه‌هادی در جهان طی سال 2021 تبدیل شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.