سامسونگ تولید نمایشگرهای نسل هفتم اولد با تراکم پیکسلی ۸۰۰ را آغاز خواهد کرد

سامسونگ تولید نمایشگرهای نسل هفتم اولد با تراکم پیکسلی 800 را آغاز خواهد کرد

از مدت‌ها قبل شایعه عرضه گوشی 4K سامسونگ در فضای مجازی منتشر شد. بر اساس گزارشی که اخیرا به دست آمده ظاهرا این محصول از نمایشگر نسل هفتم امولد شرکت سامسونگ برخوردار خواهد بود و دارای رزولوشن بالای 800ppi است.

مطابق سنوات گذشته، سامسونگ قرار بود تولید نسل هفتم پنل‌های امولد خود را از سه ماهه دوم به بعد آغاز کند. این کمپانی چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که سامسونگ دیسپلی تحقیقات خود را بر روی متنوع کردن پنل‌های اولد جهت دستیابی به اولد تاشو، چیپ بر روی پلاستیک و هم‌چنین تراکم پیکسلی 800ppi آغاز کرده است.

به همین دلیل جای تعجبی ندارد زمانی که اغلب تولیدکنندگان نمایشگرهای اولد مشغول کار بر روی نسل ششم این قطعات هستند، سامسونگ بر روی نسل هفتم آن‌ها مشغول کار باشد تا کیفیت بهتر و مصرف انرژی کم‌تر را به ارمغان بیاورد اما چیزهای دیگری نیز وجود دارد که بسیار جذاب به نظر می‌رسند. تا این ‌جا تکلیف نمایشگر اولد تاشو به نظر مشخص است؛ سامسونگ قصد دارد اواخر سال جاری بازار را برای ورود نخستین گوشی مجهز به نمایشگر تاشو جهان به نام گلکسی X آماده کند. تکنولوژی چیپ بر روی پلاستیک نیز یکی دیگر از مباحث در زمینه پنل‌های امولد انعطاف پذیر است که به جای شیشه‌های خمیده به کار رفته در گوشه‌های محصولاتی نظیر گلکسی S8، از پلاستیک استفاده می‌شود.

این نمایشگر برای تلویزیون‌ها و یا تبلت‌ها توسعه پیدا نخواهد کرد، بلکه مختص دیوایس‌هایی کوچک‌تر مانند گوشی‌های هوشمند است. یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح Ultra HD یا 3840 در 2160 پیکسل یا همان 4K می‌تواند دارای تراکم پیکسلی 801ppi باشد، اما این نخستین باری نیست که شایعه‌ عرضه گوشی 4K سامسونگ به گوش می‌رسد. با تمام این تفاسیر سامسونگ با گلکسی S8 خود عالی کار کرده و با به کار گیری یک نمایشگر 2K موسوم به Infinity Display بهترین تجربیات را ارایه می‌کند.

پرونده گلکسی S8 بسته شد اما به نظر می‌رسد محصول آینده این کمپانی کره‌ای یعنی گوشی گلکسی نوت 8 نیز گوشی 4K سامسونگ نباشد. فبلتی که به جای یک نمایشگر 5.5 اینچی از نمایشگر بزرگ‌تر 6.4 اینچی با نسبت ابعاد 18.5:9 برخوردار است و می‌تواند از رزولوشنی برابر با 4428 در 2160 پیکسل برخوردار باشد. گوشی هوشمندی که ارایه کننده تراکم پیکسلی 801ppi نیست و 770ppi را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. در هر صورت در حال حاضر تنها پرچمدار شرکت سونی است که مجهز به نمایشگر 4K است و سامسونگ اگر بخواهد با آن به رقابت بپردازد باید تمرکز ویژه‌ای را بر روی عمر باتری محصول خود بگذارد.

شرکت سامسونگ دیسپلی که به‌عنوان واحد تولید صفحه نمایش در شرکت مادر سامسونگ الکترونیکس فعالیت می‌کند تاکنون تولید بیش از 95 درصد پنل‌های دیود ساطع کننده‌ نور ارگانیک یا همان اولد را بر عهده داشته است. طبق اظهارات تحلیل‌گران، شرکت سامسونگ دیسپلی با افزایش سرعت تولید نسل هفتم پنل‌ اولد بزرگ‌تر، فاصله‌ خود را با رقبا بیش از پیش خواهد کرد.

یی چونگ هون، مدیر عامل شرکت تحقیقاتی نمایشگر محلی موسوم به UBI research، درباره‌ نسل هفتم صفحه نمایش اولد می‌گوید: «در سال‌های آینده، رقبای کوچک‌تر در حجم تولیدی ششمین نسل پنل‌ اولد به‌ پای سامسونگ خواهند رسید. به‌ احتمال فراوان شرکت سامسونگ به‌ منظور بازدهی هرچه بیش‌تر، توجه خود را معطوف به هفتمین نسل پنل‌ اولد بزرگ‌تر خواهد کرد.»

به ادعای این تحلیل‌گر، خط تولید جدید A4 که تولید محصولات در آن از اوایل سه‌ ماهه‌ دوم سال آینده‌ میلادی آغاز می‌شود، به بخش تولید نسل هفتم پنل‌ اولد مجهز خواهد شد. به گفته‌ یی چونگ هون، مشکل اصلی تأمین تجهیزاتی هم‌چون ترانزیستور فیلم نازک سیلیکونی چند بلوری دمای پایین (LTPS FTF) و پوشش فلزی ظریف (FMM) مبنی بر سیستم رسوب است؛ زیرا تولیدکنندگان تجهیزات فعلا بر نسل ششم پنل‌ اولد متمرکز هستند. وی هم‌چنین ادامه داد: «شرکت سامسونگ دیسپلی قبلا اقدام به راه‌اندازی خط تولید هشتمین نسل پنل‌ اولد برای تلویزیون‌ کرده است. بنابراین شرکت سامسونگ می‌تواند LTPS FTF را برای استفاده در زمان تولید نسل هفتم پنل‌ اولد گوشی هوشمند بازیابی کند و هیچ مشکلی در راه‌اندازی تجهیزات و امکانات جدید وجود ندارد.»

وی در ادامه اظهار می‌کند که شرکت سامسونگ دیسپلی به‌طور دائم در حال تحقیق برای تولید محصولات مختلف مبتنی بر فناوری اولد شامل نمایشگر اولد تاشو، نمایشگر اولد طراحی شده روی پلاستیک و صفحه نمایش اولد با رزولوشن بالا و تراکم پیکسل 800ppi است. به این ترتیب این غول کره‌ای می‌تواند با تولید محصولات مختلف مبتنی بر نسل هفتم پنل‌ اولد، برای چندین سال هم‌چنان به سلطه‌ خود در بازار ادامه دهد.

نوشته سامسونگ تولید نمایشگرهای نسل هفتم اولد با تراکم پیکسلی 800 را آغاز خواهد کرد اولین بار در پدیدار شد.