سامسونگ در نام‌گذاری دستگاه‌های سری S خود تجدیدنظر می‌کند

حدودا ۸ سال از عمر شمای نام‌گذاری گلکسی Sx شرکت سامسونگ می‌گذرد. این سبک نام‌گذاری با گوشی گلکسی S در سال ۲۰۱۰ آغاز شد و با عرضه گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی S8 در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ادامه پیدا کرد.

طبق برنامه قرار است پرچم‌داران جدیدی جایگزین آخرین اسمارت‌فون‌های سری S یعنی گلکسی S8 و S8 پلاس شوند و سامسونگ اعلام کرده است که در تاریخ ۲۵ فوریه از هندست‌های جایگزین با اسامی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس رونمایی خواهد کرد. اما بر اساس اظهارات یک منبع کره‌ای، گلکسی S9 احتمالا آخرین هندست قابل مشاهده از سری S است؛ زیرا کمپانی قصد دارد شمای نام‌گذاری متفاوتی را که حداقل منطبق بر واقعیات کنونی است، اتخاذ نماید.

این منبع مدعی است که دهمین نسل از اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S که به صورت معمول بایستی گلکسی S10 نامیده شود، از سال ۲۰۱۹ به عنوان سری گلکسی X تغییر نام خواهد داد. این موضوع یک طرح ضروری به شمار می‌رود؛ زیرا کمپانی به منظور پیش‌گیری از تخصیص اسامی غیرمعمول مانند S11 و S15 در آینده به دنبال یافتن یک شمای نام‌گذاری آسان‌تر است. همچنین این طرح می‌تواند تلاشی محاسبه شده برای قرار دادن سامسونگ در موقعیتی بهتر جهت رقابت با بزرگ‌ترین رقیب این کمپانی یعنی اپل باشد. پیش‌تر اپل با تغییر الگوی نام‌گذاری آی‌فون‌های خود به سری آی‌فون X اقدامی مناسب در این راستا انجام داد.

اگرچه انگیزه واقعی پشت این تغییر به شمای نام‌گذاری مربوط می‌شود، اما شایان ذکر است که کمپانی به روند بهبود اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار گلکسی خود ادامه خواهد داد و اگر این گزارش صحت داشته باشد، این هندست‌ها با الگوی نام‌گذاری متفاوتی عرضه خواهد شد.

در حال حاضر بایستی تا زمان رونمایی از گوشی گلکسی S9 در تاریخ ۲۵ فوریه منتظر بمانیم. در آن زمان احتمالا سامسونگ به طرح‌های خود برای گوشی‌های گلکسی آینده اشاره خواهد کرد.

نوشته سامسونگ در نام‌گذاری دستگاه‌های سری S خود تجدیدنظر می‌کند اولین بار در پدیدار شد.