سامسونگ سفارش برخی قطعات مورد نیاز برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی را متوقف کرد

بر اساس گزارشات، سامسونگ الکترونیکس در حال ارزیابی مجدد چرخه عرضه و تقاضا در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها پیرامون رشد تورم جهانی است. این شرکت فرآیند سفارش چندین قطعه مورد نیاز جهت تولید لوازم الکترونیکی مصرفی را موقتا به حال تعلیق در آورده است.

بر اساس گزارش وبسایت IT Home به‌نظر می‌رسد که سامسونگ با ارسال اخطاریه به چندین تامین‌کننده طرف قرارداد خود از آنها درخواست کرده تا روند ارسال محموله‌ها را به تاخیر انداخته و یا به‌دلیل موجودی مازاد بر نیاز قطعات، میزان سفارشات تولید برخی المان‌ها را کاهش دهند.

در این راستا برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که سامسونگ میزان سفارشات تراشه و سایر اجزای مورد نیاز برای تولید محصولات در چندین گروه مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و لوازم خانگی را کاهش می‌دهد. رویدادهای اخیر جهانی و افزایش تورم بر عملکرد بازار اسمارت‌فون تاثیر منفی گذاشته است. در این میان سامسونگ همچنان برتری خود را نسبت به سایر شرکت‌های تولیدکننده حفظ نموده است؛ اما فروش کلی این برند سیری نزولی را در پیش گرفته است. به‌عنوان مثال میزان نقل و انتقال اسمارت‌فون در بازار اروپا طی 3 ماهه نخست سال 2022 به کمترین میزان در دوره زمانی مشابه طی مدت تقریبا یک دهه گذشته رسید.

به عبارت دیگر به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به موفقیت اسمارت‌فون‌های تاشو آینده خود امید زیادی بسته است. این هندست‌ها به لحاظ قیمتی ابدا مقرون‌به‌صرفه محسوب نمی‌شوند. بر اساس گزارشات، کمپانی کره‌ای در صدد فروش مجموعا 15 میلیون دستگاه اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 است. این رقم در مقایسه با رقم پیش‌بینی شده برای فروش هندست‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 تقریبا 2 برابر بیش‌تر است.

در بخش لوازم خانگی نیز سامسونگ محصولات سری Bespoke خود را در بازارهای بیش‌تری عرضه می‌کند. اما در این مورد به‌نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای احتمالا تقاضای کلی بازار را بیش از حد واقعی برآورد نموده و قصد دارد تا پیش از دریافت سفارشات جدید، موجودی مازاد قطعات قبلی را به مصرف برساند. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که این موضوع طی چند ماه آینده چه پیامدهایی را برای کمپانی سامسونگ به‌دنبال خواهد داشت.

نوشته سامسونگ سفارش برخی قطعات مورد نیاز برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی را متوقف کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.