سامسونگ عنوان پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده اسمارت‌فون ۵G را از آن خود کرد

اسمارت‌فون 5G

بنابر آمارهای رسمی منتشر شده، شرکت کره‌ای سامسونگ در طول سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی بیشترین اسمارت‌فون 5G را به فروش رسانده است. از میان پنج شرکت موجود در لیست پرفروش‌ترین‌های 5G نیز فقط سامسونگ به عنوان یک شرکت غیر چینی در آن دیده می‌شود و مابقی آن‌ها چینی هستند.

سامسونگ تاکنون با فروش 8.3 میلیون دستگاه در سه‌ماهه گذشته 34.1 درصد از بازار تلفن‌های 5G را در دست خود دارد. این شرکت از ابتدای سال میلادی تا به امروز 24.1 میلیون واحد از اسمارت‌فون‌های 5G را به فروش رسانده است.

در رتبه دوم این لیست نام شرکت هواوی دیده می‌شود که با فروش 8 میلیون واحدی تلفن‌های 5G خود در بازه زمانی ژانویه تا مارس، سهم 33.2 درصدی از این بازار را در اختیار دارد. هواوی در سال گذشته با فروش 6.9 میلیون واحدی تلفن‌های 5G در صدر این لیست قرار داشت و سامسونگ نیز در همان سال با فروش 6.7 میلیون دستگاه در رتبه دوم دیده می‌شد.

دو شرکت ویوو و شیائومی هم در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند که هرکدام به ترتیب با فروش 2.9 و 2.5 میلیونی تلفن‌های 5G در یک رقابت نزدیک حضور دارند. شرکت اوپو با فروش 5.1 میلیون واحدی و سهم 5 درصدی از بازار اسمارت‌فون 5G در رتبه پنج حضور دارد. سایر شرکت‌ها نیز با سهم 5 درصدی خود در این بازار فعالیت می‌کنند.

نوشته سامسونگ عنوان پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده اسمارت‌فون 5G را از آن خود کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.