سامسونگ ممکن است در گلکسی S8 از چیپست‌های قدرتمند سری Exynos 9 استفاده کند

سامسونگ ممکن است در گلکسی S8 از چیپست‌های قدرتمند سری Exynos 9 استفاده کند

خبرهای قبلی حکایت از آن داشت که سامسونگ در حال کار بر روی چیپست Exynos 8895 است، اما بنظر می‌رسد که سامسونگ برای گلکسی S8 و دیگر پرچمدارانش به فکر استفاده از چیپست سری Exynos 9 است.

گزارش‌های پیشین نشان می‌داد که Exynos 8895 می‌تواند تصاویر را ۷۰ درصد سریع‌تر پردازش کند و سرعت ساعت آن به ۳ گیگاهرتز می‌رسد. Exynos 8895 با فناوری ۱۰ نانومتری FinFET ساخته می‌شود. گرچه عملکرد و بازدهی از مهم‌ترین مشخصه‌های یک چیپست هستند، اما یک چیپست به چیزهای دیگری نیز نیاز دارد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، چیپست‌های جدید Exynos از مودم شانون ۳۵۹ (Shannon 359) بهره می‌برند. البته در نظر داشته باشید که سامسونگ مدتهاست از مودم‌های شانون استفاده می‌کند، اما تکنولوژی آنها ثابت بوده است. اما شانون ۳۵۹ چه تفاوتی با اجداد خود دارد؟! مهمترین مزیت شانون ۳۵۹ در این است که تقریبا از همه استانداردهای شبکه‌های موبایلی دنیا پشتیبانی می‌کند. برخی از این شبکه‌ها عبارتند از: FDD-LTE، TD-LTE، TD-SCDMA، WCDMA، CDMA2000، CDMA و GSM.

این میزان سازگاری در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ استفاده می‌شود و احتمال آن وجود دارد که گلکسی S8 تنها از مزایای بازدهی و عملکرد چیپست‌های جدید بهره ببرد. برای استفاده از شانون ۳۵۹ سامسونگ باید کمی طراحی داخلی گلکسی S8 را نیز تغییر دهد.

نوشته سامسونگ ممکن است در گلکسی S8 از چیپست‌های قدرتمند سری Exynos 9 استفاده کند اولین بار در پدیدار شد.