سامسونگ نماد تجاری اسمارت‌فون رول شونده خود با نام گلکسی زد رول را ثبت کرد

طی مدت 2 سال گذشته همواره شاهد حضور پررنگ اسمارت‌فون‌های تاشو در بازار بوده‌ایم. سامسونگ یکی از بازیگران بزرگ در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو به‌شمار می‌رود. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای مشغول توسعه محصول پیشرفته‌تری است.

بر اساس یک گزارش جدید شرکت سامسونگ اخیرا نماد تجاری موسوم به “Z Roll” را به ثبت رسانده است. با توجه به نام این دستگاه به‌نظر می‌رسد که کمپانی سرگرم توسعه یک اسکرول اسکرین جدید است. این اسمارت‌فون احتمالا با نام سامسونگ گلکسی زد رول عرضه شده و از یک نمایشگر رول شونده استفاده خواهد کرد.

بر اساس اعلام وبسایت LetsGoDigital شرکت سامسونگ درخواست ثبت نماد تجاری فوق را به دفتر ثبت مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) ارائه نموده و این سند شامل برخی جزئیات جالب‌توجه است. مورد نخست اینکه سند مذکور با نام Z Roll منتشر شده است.

این دستگاه جزو رده 9 طبقه‌بندی می‌شود؛ کلاسی که شامل اسمارت‌فون‌ها و سایر دستگاه‌ها است. هندست فوق احتمالا از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند؛ زیرا در متن سند مشخصا به عبارت “اسمارت‌فون، قلم الکترونیکی هوشمند برای گوشی‌های موبایلی، گوشی‌های تلفن‌همراه و و تجهیزات مخابراتی” اشاره شده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده توسط سامسونگ دیسپلی می‌توان نتیجه گرفت که اسمارت‌فون کشویی در جمع‌وجورترین حالت خود از اندازه‌ای مشابه یک گوشی هوشمند معمولی برخوردار است. در حالت عمودی نمایشگر دستگاه می‌تواند به سمت راست کشیده شده و در نتیجه اندازه صفحه‌نمایش حدودا 30 درصد افزایش پیدا می‌کند. این فضای نمایشی اضافی برای اهداف گوناگونی نظیر نمایش آیکون‌های سیستم یا یک اپلیکیشن پیام‌رسان قابل استفاده خواهد بود.

شرکت سامسونگ مشغول توسعه چندین اسمارت‌فون پیشرفته است

در گذر زمان گزارشات متعددی پیرامون اسمارت‌فون‌های سامسونگ مجهز به نمایشگر جمع‌شونده منتشر شده است. به‌عنوان مثال در اواسط سال 2019 شرکت سامسونگ پتنت مربوط به یک اسمارت‌فون گلکسی با قابلیت افزایش پهنای عرضی را به ثبت رساند.

در اوایل سال جاری نیز گزارشاتی مبنی بر توسعه یک اسمارت‌فون کشویی توسط سامسونگ منتشر شد. اندازه نمایشگر این دستگاه تا حدودا 30 درصد قابل افزایش است. اکنون مدتی است که شاهد انتشار شایعاتی پیرامون اسمارت‌فون رول شونده سامسونگ هستیم. در اوایل سال 2020 و ضمن برگزاری رویداد CES یک گوشی گلکسی جمع‌شونده سامسونگ برای گروه محدودی از بازدیدکنندگان به معرض نمایش گذاشته شد.

استفاده از نام Roll بدان معناست که این اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر پیمایشی (رول شونده) خواهد بود. حرف Z نیز بدان معناست که این دستگاه به عضوی از سری گلکسی زد تبدیل خواهد شد. در حال حاضر مشخص نیست که کمپانی کره‌ای اسمارت‌فون گلکسی زد رول را دقیقا چه زمانی به بازار عرضه خواهد کرد. البته هنوز روشن نیست که آیا سامسونگ نهایتا چنین محصولی را عرضه خواهد کرد یا خیر.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 در اواخر ماه آگوست امسال به‌طور رسمی عرضه خواهند شد. بنابراین تا آن زمان احتمالا جزئیات بیش‌تری پیرامون این گجت‌ها منتشر خواهد شد.

نوشته سامسونگ نماد تجاری اسمارت‌فون رول شونده خود با نام گلکسی زد رول را ثبت کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.