سامسونگ و ثبت بیش از ۲۳ هزار پتنت در سال گذشته

شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا طرح‌های کانسپت خود را به صورت پتنت ثبت کند. بعد از درگیری‌های پتنتی که بین سامسونگ و اپل و همچنین Nvidia پیش آمد، چندی پیش نوبت به هوآوی رسید تا انگشت اتهام را به سمت این شرکت کره‌ای بگیرد. به همین دلیل، مسئولان سامسونگ تصمیم گرفتند تا تعدادی از طرح‌های خود را به صورت پتنت ثبت کنند تا دیگر اینگونه مشکلات برایشان پیش نیاید.

سامسونگ اعلام کرد که در هفته جاری، حدود ۱۱۱۴۵ پتنت توسط این شرکت به ثبت رسیده است و در سال گذشته نیز آنها اقدام به ثبت بیش از ۲۳ هزار پتنت نموده‌اند. این شرکت کره‌ای، اغلب این پتنت‌ها را در کشور آمریکا به ثبت رسانده است. در حال حاضر در خاک کشور کره حدود ۳۰۷۴۱، در اروپا ۱۵۶۵۴، در کشور چین ۱۰۰۳۰، در کشور ژاپن ۶۷۴۶ و در سایر کشورها نیز حدودا ۸۱۶۵ پتنت توسط سامسونگ به ثبت رسیده است.

شرکت سامسونگ در سال گذشته، حدودا ۱۳ میلیارد دلار به عنوان جریمه پتنتی به شرکت‌های مختلف و تنها در کشور آمریکا پرداخت کرد. متأسفانه این شرکت کره‌ای تخلفات زیادی در کشور آمریکا از این لحاظ مرتکب شده است و در صورت مواجهه با تخلفی دیگر، تا حدود ۱۰ سال از فروش محصولات خود در این کشور منع خواهد شد.

مسئولان سامسونگ می‌گویند :

ما یک منبع عظیم از پتنت‌ها را در کشور آمریکا در اختیار داریم که اکثر آنها مربوط به تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، حافظه‌ها و دیگر تجهیزات الکترونیکی است که مطمئنا از آنها در محصولات آینده خود استفاده خواهیم کرد.

نوشته سامسونگ و ثبت بیش از ۲۳ هزار پتنت در سال گذشته اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.