سامسونگ و iFixit فروش عمومی قطعات یدکی برای دستگاه‌های گلکسی را آغاز کردند

شرکت سامسونگ و تیم iFixit برنامه تعمیر سلف سرویس برای دستگاه‌های گلکسی را رسما آغاز کردند. این برنامه در فصل بهار امسال از سوی 2 طرف معرفی شده بود. بر این اساس کاربران می‌توانند با خریداری قطعات اصلی و ابزارهای مورد تائید از وبسایت iFixit به‌همراه دفترچه راهنمای تعمیر، اسمارت‌فون‌های گلکسی S20، گلکسی S21 یا تبلت گلکسی تب S7 پلاس خود را به‌صورت مستقل تعمیر نمایند.

این برنامه در ابتدا شامل قطعات منتخب کوچک نظیر نمایشگر، باتری، پورت شارژ و پنل‌های پشتی گجت‌های فوق خواهد بود. قیمت این قطعات نیز از 67 دلار برای پورت شارژ کلیه دستگاه‌ها تا 227 دلار برای نمایشگر گلکسی تب S7 پلاس متغیر است. کیت تعمیرات شامل یک فاکتور مرجوعی رایگان است که به کاربران امکان می‌دهد تا قطعات معیوب را به منظور بازیافت برای واحد خدمات سامسونگ ارسال نمایند.

در حال حاضر برنامه تعمیر سلف سرویس تنها در ایالات‌متحده قابل دسترس است؛ اما به تدریج به کشورهای بیش‌تری توسعه خواهد یافت. همچنین لیست دستگاه‌های قابل تعمیر و طیف قطعات قابل ارائه در این برنامه نیز با گذر زمان گسترش پیدا خواهند کرد. بعلاوه بایستی توجه داشت که برنامه تعمیر سلف سرویس در حال حاضر برای دستگاه‌های سری گلکسی S22 و گلکسی تب S8 قابل دسترس نیست. در این مورد سامسونگ به کاربران توصیه می‌کند تا با واحد خدمات اختصاصی تعمیر دستگاه ارتباط برقرار نمایند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، میزان فروش اسمارت‌فون در بازار اروپا طی 3 ماهه دوم سال 2022 با کاهش 11 درصدی به حدودا 40 میلیون دستگاه رسید. در شرایط بحران اقتصادی، مشتریان اروپایی کماکان محصولات سامسونگ و اپل را انتخاب می‌کنند. آمار و ارقام نشان‌دهنده وضعیت بازار اسمارت‌فون در اروپا هستند.

در عین‌حال رهبران بازار اسمارت‌فون موفق به افزایش فروش و سهم خود در بازارهای جهانی شدند. به بیان دقیق‌تر سامسونگ موفق به افزایش سهم خود از 27 به 32 درصد شد؛ در حالی‌که سهم اپل نیز از 21 به 24 درصد ارتقاء یافت. فروش سامسونگ و اپل طی دوره 3 ماهه دوم سال 2022 به‌ترتیب برابر با 13 و 9.6 میلیون دستگاه بود. این ارقام در دوره مشابه سال گذشته به‌ترتیب برابر با 12 و 9.2 میلیون واحد بودند.

شیائومی به سومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در جهان طی 3 ماهه دوم سال 2022 تبدیل شد. با این‌حال سهم برند چینی از بازار به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت و از 27 به 19 درصد رسید. با این‌حال نزدیک‌ترین رقبای شیائومی هنوز هم فاصله زیادی با این برند دارند؛ چرا که سهم برندهای اوپو و ریلمی از بازار جهانی اسمارت‌فون تنها برابر با 5 و 3 درصد بوده است. با این‌حال سهم ریلمی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل افزایش یافت؛ چرا که سهم این برند چینی از بازار در 3 ماهه دوم سال 2021 برابر با 2 درصد بود.

نوشته سامسونگ و iFixit فروش عمومی قطعات یدکی برای دستگاه‌های گلکسی را آغاز کردند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.