سامسونگ پایین‌ترین میزان سود طی دو سال گذشته را تجربه کرد

سامسونگ پایین‌ترین میزان سود طی دو سال گذشته را تجربه کرد

سامسونگ ظرف چند روز گذشته، گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ خود را منتشر نمود و طبق انتظارات، اتفاقاتی که پیرامون گلکسی نوت ۷ افتاد، تأثیرات زیادی روی موضوع گذاشته است.

درآمد این شرکت کره‌ای با کاهش ۷.۵ درصدی به ۴۲.۰۱ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته، کاهش ۳.۴ میلیارد دلاری داشته است. سود خالص آن نیز با کاهش ۳۰ درصدی، ۴.۵۶ میلیارد دلار اعلام شد. این رقم، پایین‌ترین مقدار ظرف دو سال گذشته است.

بخش موبایل سامسونگ با ۸۷.۸ میلیون فروش، کمترین سود را برای این شرکت در پی داشته است. این رقم نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵، حدودا ۹۶ درصد کاهش داشته است.

سامسونگ با تولید و جلب توجه بیشتر کاربران نسبت به گلکسی S7 و S7 edge، چشم به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ دارد و در کنار آنها، انتظار فروش بیشتر تلفن‌های هوشمند میان‌رده خود مانند سری گلکسی A و پایین‌رده خود مانند سری گلکسی J را دارد.

برای سال آینده، کمپانی سامسونگ در تلاش است تا با عرضه گلکسی S8 و شاید نوت ۸، مجددا به عرصه تلفن‌های هوشمند بازگردد و شکست اخیر خود را جبران نماید. این شرکت همچنین توجه ویژه‌ای روی سرویس‌های ابری داشته و قصد دارد تا سرویس Samsung Pay را در کشورهای بیشتری ارائه دهد.

نوشته سامسونگ پایین‌ترین میزان سود طی دو سال گذشته را تجربه کرد اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.