سامسونگ: کاربران گلکسی S10 برای امنیت بیش‌تر از اسکنر اثرانگشت گوشی خود استفاده کنند

برخی گزارشات آنلاین ادعا می‌کنند که عملکرد مشخصه فیس آنلاک پرچم‌داران جدید گلکسی S10 سامسونگ به آن اندازه که انتظار می‌رفت، ایمن نیست؛ چرا که اخباری مبنی بر بازگشایی قفل این هندست‌ها پس از اسکن چهره کاربران ثالث (اشخاصی به غیر از مالک گوشی) منتشر شده است.

در واقع به‌نظر می‌رسد که فناوری تشخیص چهره اسمارت‌فون گلکسی S10 احتمالا با به‌کارگیری ویدیویی از چهره کاربر فریب خواهد خورد. این مشکل ضمن فرآیند راه‌اندازی گوشی مشاهده شد و توسط وب‌سایت The Verge نیز مورد آزمایش قرار گرفت.

این موضوع تا حدودی نگران‌کننده است؛ اما به گفته سامسونگ، فیس آنلاک مشخصا با هدف کمک به شما جهت دسترسی سریع به دستگاه تعبیه شده است و کاربرانی که با دغدغه حفظ حریم خصوصی خود مواجه هستند نیز می‌توانند از حسگر اثرانگشت به‌عنوان گزینه‌ای ایمن‌تر استفاده نمایند.

سامسونگ بیانیه‌ای را برای وب‌سایت TechRadar ارسال نموده و در آن اعلام می‌کرده که:

“تشخیص چهره، اقدامی آسان برای بازگشایی قفل گوشی شماست. برای انجام اموراتی که نیازمند امنیت بیش‌تر هستند، سامسونگ توصیه می‌کند که از اسکنر اثرانگشت اولتراسونیکی جدید یکپارچه با نمایشگر استفاده نمایید. این حسگر صرفا با توجه به اثرانگشت فیزیکی شما قفل گوشی را باز خواهد کرد. اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک سری گلکسی S10 از سوی اتحادیه FIDO مورد تایید قرار گرفته است. دریافت نخستین گواهینامه جهانی اجزای بیومتریکی بیانگر امنیت فوق‌العاده این متد بوده و سری گلکسی S10 را به بهترین نمونه صنعتی دستگاه‌های مجهز به فناوری‌های بیومتریکی تبدیل می‌کند.”

امنیت بالاتر اثرانگشت در مقایسه با چهره

یکی از دلایل عدم برابری امنیت فیس آنلاک با فناوری فیس آی‌دی اپل این واقعیت است که متد سامسونگ مطلقا از عملیات نگاشت 3 بعدی چهره استفاده نمی‌کند. این مسئله بخش کلیدی فرآیند اطمینان‌یابی از هویت درست فرد مقابل گوشی و عدم ارایه تصویر یا ویدیویی از مالک دستگاه محسوب می‌شود.

اما دلیل عدم تهیه نگاشت 3 بعدی چیست؟ در پاسخ بایستی گفت که الگوی طراحی گلکسی S10 فاقد فضای موردنیاز برای استقرار حسگرهای ضروری جهت انجام چنین اقدامی است؛ چرا که در عوض به‌کارگیری ناچ، دوربین‌های جلویی با نمایشگر دستگاه یکپارچه شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده عملکرد سیستم تشخیص چهره پرچم‌داران خود را ارتقا خواهد داد یا خیر. در حال حاضر چنان‌چه پیرامون امنیت گوشی جدید گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس یا گلکسی S10e خود نگران هستید؛ در این‌صورت توصیه می‌شود از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده کنید.

نوشته سامسونگ: کاربران گلکسی S10 برای امنیت بیش‌تر از اسکنر اثرانگشت گوشی خود استفاده کنند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.