سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ مجهز به نمایشگری با چروکیدگی کمتر از نسل قبل خواهد بود

ماه گذشته یک خبرچین با شناسه Ice Universe از طریق انتشار توئیتی اعلام کرد که نمایشگر سامسونگ گلکسی زد فولد 4 از چین‌خوردگی کمتری نسبت به مدل نسل قبلی خود برخوردار خواهد بود. اکنون شخص خبرچین برای اثبات ادعای خود تصویری را به اشتراک گذاشته است. این تصویر به مقایسه نمایشگر 2 هندست از یک زاویه کاملا مشابه پرداخته است.

بر این اساس چروکیدگی قابل رویت روی نمایشگر پرچم‌دار تاشو نسل آینده سامسونگ از ظاهری کم‌عمق‌تر برخوردار خواهد بود. با این‌حال هنوز مشخص نیست که این تفاوت در دنیای واقعی تا چه اندازه مشهود خواهد بود.

بر اساس اطلاعات لو رفته، سامسونگ نسبت ابعاد نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد 4 را بهینه‌سازی نموده و این صفحه‌نمایش از طراحی عریض‌تر و کوتاه‌تری بهره خواهد برد. این نمایشگر دارای نسبت ابعاد 6:5 خواهد بود؛ در حالی‌که نمایشگر داخلی مدل نسل فعلی از نسبت ابعاد 6.2:5 استفاده می‌کند. نمایشگر داخلی هندست جدید نیز کوتاه‌تر شده و به‌جای نسبت ابعاد 24.5:9 از نسبت 23:9 بهره خواهد برد.

تصاویر لو رفته به وجود لولای بازطراحی شده اشاره دارند؛ موضوعی که به کاهش میزان چین و چروک‌های روی نمایشگر کمک خواهد کرد. ماده اولیه شایعه شده موسوم به Super UTG نیز احتمالا در کاهش میزان چروکیدگی نمایشگر تاثیرگذار خواهد بود. صرفنظر از تغییرات نمایشگر، گلکسی زد فولد 4 از ماژول‌های دوربین ارتقایافته شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی 3 برابری و لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، تراشه جدید (اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1) و برخی اصلاحات نسبی دیگر استفاده خواهد کرد.

مقایسه میزان چین و چروک‌های نمایشگر در اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3 (سمت چپ) و گلکسی زد فولد 4 (سمت راست)

بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 در کنار ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 5 احتمالا در روز 10 آگوست (19 مرداد ماه) معرفی خواهند شد.

نوشته سامسونگ گلکسی زد فولد 4 مجهز به نمایشگری با چروکیدگی کمتر از نسل قبل خواهد بود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.