سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو فاقد حاشیه فوقانی قابل چرخش خواهد بود

بر اساس اطلاعات لو رفته، شرکت سامسونگ روی توسعه 3 مدل اسمارت‌واچ از سری گلکسی واچ 5 کار می‌کند. این گجت‌ها از اسامی رمز Heart-S، Heart-L و Heart-Pro استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود این مدل‌ها در 2 سایز 40 و 44 میلی‌متری و ورژن‌های معمولی و پرو روانه بازار شوند. اما این‌بار از نسخه کلاسیک خبری نخواهد بود.

آیا این موضوع به‌معنای حذف قاب قابل چرخش خواهد بود؟ این مشخصه پیش‌تر تنها در گلکسی واچ 4 کلاسیک به چشم می‌خورد و مدل معمولی گلکسی واچ 4 از آن بی‌بهره بود. همواره این امید وجود داشت که مدل جدید گلکسی واچ 5 پرو کماکان به استفاده از این سبک طراحی ادامه دهد؛ اما اکنون یک خبرچین مشهور با نام Ice Universe تمامی امیدها را نقش بر آب کرده است.

تعدادی از ساعت‌های پیشین سامسونگ سعی کردند این ویژگی سخت‌افزاری را با نمایشگر لمسی خود شبیه‌سازی نمایند؛ اما در عمل چندان موفق ظاهر نشدند. وجود قاب چرخان بر قابلیت ضد آب بودن ساعت یا دوام آن تاثیرگذار نبود و یک ویژگی منحصربه‌فرد در بازار ساعت‌های هوشمند به‌شمار می‌رفت. بنابراین مشخص نیست که چرا سامسونگ قصد حذف آن‌را دارد.

پیرامون سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو جزئیات فراوانی منتشر شده است. این اسمارت‌واچ از بدنه تیتانیومی، شیشه از جنس یاقوت کبود، باتری بزرگ 572 میلی‌آمپرساعتی و احتمالا دماسنج برخوردار خواهد بود. اما خبر ناخوشایند اینکه ظاهرا از قاب چرخان فیزیکی خبری نخواهد بود. با این‌حال کارشناسان امیدوارند که این فرضیه نهایتا رنگ واقعیت به خود نگیرد.

قاب چرخان یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های متمایزکننده میان مدل‌های استاندارد و کلاسیک گلکسی واچ 4 به‌شمار می‌رود

سری گلکسی واچ 4 طی سال گذشته و در کنار گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ معرفی شد. امسال نیز این سناریو احتمالا بار دیگر تکرار خواهد شد. بنابراین سری گلکسی واچ 5 احتمالا در اوایل ماه آگوست معرفی می‌شود. 

نوشته سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو فاقد حاشیه فوقانی قابل چرخش خواهد بود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.