سامسونگ گلکسی A6 و +A6 تاییدیه FCC را دریافت کرد

چند وقتی می‌شود که نام گوشی گلکسی A6 را در شایعات می‌شنویم. با این‌که تاکنون در دنیای واقعی خبری از آن نبود، اما به نظر می‌رسد به معرفی رسمی این اسمارت‌فون در سال جاری نزدیک شده‌ایم.

گوشی‌های گلکسی A6 و نسخه پلاس آن پیش‌تر توانسته‌اند تاییدیه وای‌فای را دریافت کنند و حتی توسط بنچمارک گیک‌بنچ نیز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. تاکنون تصور می‌شد این دو هندست که با شماره مدل SM-A600FN و SM-A605G شناخته می‌شوند، منحصر به بازارهای اروپایی، خاورمیانه و روسیه باشند اما این دو دیوایس توانسته‌اند تاییدیه FCC را نیز دریافت کنند که یکی از ملزمات عرضه تلفن‌های‌ همراه در ایالات متحده است.

این تاییدیه برای دو اسمارت‌فون A3LSMA605FN و A3LSMA600FN صادر شده است که به وضوح نشان دهنده معرفی این دو اسمارت‌فون تحت نام‌های گلکسی A6 و گلکسی A6 پلاس است. حتی در اسکرین‌شات‌های منتشر شده از این دو اسمارت‌فون می‌توانیم نام گلکسی A6 را نیز مشاهده کنیم.

انتظار می‌رود گلکسی A6 از چیپست اگزینوس ۷۸۷۰ استفاده کند که در حال حاضر در گلکسی A3 نسخه ۲۰۱۷ و چند مدل از خانواده J مورد استفاده قرار گرفته است. این چیپست با ۳ گیگابایت رم همراهی می‌شود و سکان هدایت آن را اندروید ۸ اوریو برعهده دارد که به وسیله رابط کاربری انحصاری Experience UI 9.0 شخصی‌سازی شده است.

اما در آن طرف ماجرا، گلکسی A6 پلاس از چیپست اسنپدارگون ۶۲۵ در کنار ۴ گیگابایت رم استفاده می‌کند. این انتخاب برای شرکتی که معمولا از چیپست‌های ساخته خود استفاده می‌کند بسیار عجیب به نظر می‌رسد. هنوز هیچ اطلاعی از قیمت این دو اسمارت‌فون در دسترس نیست اما با این حال استفاده از چیپست‌های قدیمی در این دو اسمارت‌فون می‌تواند نشان دهنده قیمت‌های مناسب و رقابتی برای این دو میان‌رده باشد.

نوشته سامسونگ گلکسی A6 و +A6 تاییدیه FCC را دریافت کرد اولین بار در پدیدار شد.