سامسونگ گلکسی M52 5G با رم ۸ گیگابایتی در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

مدل جدید اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی M52 5G با حافظه رم 8 گیگابایتی و مشخصات فنی پیش‌تر اعلام شده اخیرا در وبسایت بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد. انتشار شایعات پیرامون این هندست از مدت‌ها قبل آغاز شده و مطابق پیش‌بینی‌ها بسیاری از ویژگی‌های احتمالی آن اعلام شده است.

گلکسی A52s 5G ورژن بازبینی شده گلکسی A52 5G به‌شمار رفته و از مشخصاتی مشابه مدل نسل قبلی خود برخوردار است. با این‌حال دستگاه جدید به لحاظ عملکرد پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

مدل بازبینی شده گلکسی A52 5G در عوض به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 750G از نمونه قدرتمندتر اسنپ‌دراگون 778G شرکت کوالکام استفاده خواهد کرد. این پردازنده با استفاده از معماری پیشرفته 6 نانومتری تولید شده و مجهز به هسته‌های کورتکس A78 است. از این گذشته هندست جدید مجهز به GPU ارتقایافته از نوع آدرنو 642L خواهد بود.

کارآیی تراشه فوق مشابه نمونه مورد استفاده در اسمارت‌فون گلکسی M52 5G است. مشخصات گلکسی M52 5G در اوایل ماه جاری اعلام شد. بر این اساس هندست جدید سری M سامسونگ از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه و نمایشگر غول‌پیکر بهره‌برداری خواهد کرد.

نسخه‌ای از گلکسی M52 5G با حافظه رم 6 گیگابایتی پیش‌تر طی ماه ژوئن امسال در پایگاه داده گیک‌بنچ ظاهر شد. این هندست پیش‌تر موفق به دریافت گواهی‌نامه BIS در کشور هندوستان نیز شده بود. مشخصات مدل مورد اشاره در اوایل ماه جاری توسط وبسایت 91mobiles منتشر شد. اکنون ورژن دیگری از گلکسی M52 5G با 8 گیگابایت حافظه رم پیش از رونمایی رسمی در وبسایت گیک‌بنچ رویت شده است. فهرست گیک‌بنچ دربردارنده مشخصات کلیدی دستگاه و سایر جزئیات مربوط به آن است.

بر این اساس اکنون می‌دانیم که هندست فوق با سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار خواهد شد. ورژن 8 گیگابایتی گلکسی M52 5G دارای شماره مدل SM-M526B بوده و توان پردازشی آن نیز توسط تراشه اسنپ‌دراگون 778G تامین می‌شود. بعلاوه اطلاعات فهرست نشان می‌دهند که این اسمارت‌فون در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 775 و 2877 را کسب کرده است.

مشخصات و امکانات احتمالی گلکسی M52 5G

گزارشات پیشین نشان می‌دهند که گلکسی M52 5G مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی سوپر آمولد از نوع Infinity-O همراه با پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 است. سامسونگ احتمالا این اسمارت‌فون را با 2 پیکره‌بندی مختلف حافظه (64 و 128 گیگابایتی) روانه بازار خواهد کرد.

از جنبه امکانات اپتیکی نیز این هندست احتمالا از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی دستگاه مستقر خواهد شد.

ابعاد گوشی معادل 164 در 76در 7 میلی‌متر و وزن آن حدودا برابر با 175 گرم خواهد بود. بعلاوه این اسمارت‌فون احتمالا از 11 باند فرکانسی 5G پشتیبانی خواهد کرد. از جنبه امکانات ارتباطی نیز گلکسی M52 5G مجهز به پورت USB Type-C، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، بلوتوث، GPS، وای‌فای 802.11b/g/n/ac و درگاه مخصوص دریافت 2 سیم‌کارت است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ نرم‌افزار مورد استفاده در این هندست شامل رابط کاربری One UI 3.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 خواهد بود. قابلیت پیشنهاد محتوا (Content Suggestions)، Quick Switch و پوشه امن سایر ویژگی‌های قابل‌توجه گلکسی M52 5G را تشکیل می‌دهند.

نوشته سامسونگ گلکسی M52 5G با رم 8 گیگابایتی در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.