سامسونگ گلکسی S22 اولترا در تست سقوط ناامیدکننده ظاهر شد

گزارش مربوط به تست دوام اسمارت‌فون اخیرا عرضه شده سامسونگ گلکسی S22 اولترا حدودا یک هفته قبل منتشر شد و نتایج تست فوق‌العاده به‌نظر می‌رسید؛ چرا که پرچم‌دار جدید سامسونگ از این آزمون سربلند بیرون آمد.

سامسونگ گلکسی S22 اولترا مقاوم‌ترین اسمارت‌فون تولید شده توسط برند کره‌ای تا به امروز محسوب می‌شود. به گفته سامسونگ این محصول از یک شاسی مقاوم موسوم به Armor Aluminium بهره گرفته و پنل‌های جلویی و پشتی آن نیز توسط پوشش کورنینگ گوریلا گلس +Victus محافظت می‌شود. Armor Aluminium نخستین بار در اسمارت‌فون‌های تاشو سال 2021 سامسونگ به‌کار گرفته شد. به‌طور کلی کمپانی برای ساخت این هندست از بهترین مواد اولیه قابل دسترس بهره گرفته است.

با این‌حال یک فعال یوتیوبی با شناسه PBKreviews اخیرا اقدام به اجرای تست سقوط روی گلکسی S22 اولترا نموده است. با وجود استفاده از بهترین پوشش محافظ در طرفین بدنه گوشی به‌نظر می‌رسد که گلکسی S22 اولترا حتی از نخستین سقوط خود نیز جان سالم به در نبرده است.

نخستین سقوط گلکسی S22 اولترا به نوبه خود موجب ترک‌خوردگی در لبه دستگاه و خرد شدن لنز دوربین شد

بر اساس ویدیوی به اشتراک گذاشته شده توسط کانال یوتیوبی PBKreviews پس از نخستین سقوط از ارتفاعی همتراز با کمر، یک ترک جزئی در لبه بدنه دستگاه ایجاد شد. بعلاوه لنز دوربین Super Clear نیز دچار خسارت شد. پنل شیشه‌ای پشتی گوشی به جز چند مورد خراشیدگی جزئی آسیب زیادی ندید. بعلاوه سقوط گوشی از همین ارتفاع روی لبه تحتانی آن موجب آسیب‌دیدگی محل قرارگیری قلم S Pen شد. با سقوط دستگاه رپوی سطح بتنی، قلم استایلوس از کار افتاد و خراش‌هایی روی قاب گوشی ایجاد شد.

سقوط هندست از لبه جانبی، بیش‌ترین میزان خسارات را به‌دنبال داشت. در این‌حالت چندین نقطه از نمایشگر خمیده گوشی دچار ترک‌خوردگی یا شکستگی شد. با این‌حال بایستی خاطرنشان کرد که پس از این سقوط نیز دستگاه کماکان قابل استفاده بود. حتی پس از نخستین سقوط گلکسی S22 اولترا از سمت پنل جلویی نیز نمایشگر و اسکنر اثرانگشت کماکان قادر به ارائه عملکردی مطلوب بودند.

به‌طور کلی نتیجه تست سقوط گلکسی S22 اولترا نشان می‌دهد که این هندست تا زمان از کار افتادن کامل در برابر ضربات زیادی استقامت نموده است. با این‌حال کماکان توصیه می‌شود که کاربران در صورت خریداری این هندست حتما از یک کیس محافظ یا گلس محافظ حرارت‌دیده استفاده کنند.

نوشته سامسونگ گلکسی S22 اولترا در تست سقوط ناامیدکننده ظاهر شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.