سخت افزار کافی برای توسعه برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود ندارد

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اسلامی شهر و روستا گفت: سخت افزار کافی برای توسعه برگزاری الکترونیک انتخابات نسبت به دوره قبل وجود ندارد.


 
سید حمیدرضا کاظمی تصریح کرد: دوره گذشته انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۴۲شهر با ۹ هزار و ۷۵۲شعبه اخذ رأی به‌صورت تمام‌الکترونیکی برگزار شد و برای اولین بار در این تعداد از حوزه های چنین تجربه ای کسب شد و در دوره آتی نیز با توجه به شرایط خاص کشور پیشنهاد برای برگزاری الکترونیک مطرح است.
 
وی افزود: اما امکانات سخت افزاری وزارت کشور برای برگزاری الکترونیک نسبت به دورقبل تغییری نکرده است و تنها حدود 10هزار دستگاه اخذ رای در اختیار وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات قرار دارد.
 
نماینده مردم پلدختردر مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت امکانات سخت افزاری تصمیم گیری در مورد چگونگی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی و اینکه در کدام حوزه ها با توجه به شرایط و ملاحظات مختلف این کار اتفاق بی افتد منوط به جلسات هیئت مرکزی است و ما هفته آینده این موضوع را در دستور کار داریم و قطعا از تجربیات برگزاری دورقبل نیز استفاده خواهیم کرد، و پس از آن با دوستان وزارت کشور نیز مطرح خواهیم کرد تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.