سرمایه‌گذاران بزرگ در پی اعلام ورشکستگی صرافی FTX از آینده بازار کریپتو ناامید شده‌اند

ناامیدی سرمایه‌گذاران بزرگ از بازار کریپتو

بر اساس گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، سرمایه‌گذاران بزرگ از وضعیت بازار کریپتو ناامید شده‌اند. سقوط ناگهانی صرافی ارز دیجیتال FTX ممکن است به طور کامل چشم‌انداز گنجاندن ارزها در سبد سرمایه‌گذاران بزرگ را تضعیف کرده باشد.

درحالی‌که بسیاری از افراد وفادار و تنومند در صنعت ارزهای دیجیتال همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، بسیاری از مدیران حرفه‌ای مالی اظهار می‌کنند که کریپتو نباید تنها به‌عنوان ابزاری برای تنوع‌بخشی سبد سهام یا طلای دیجیتال در نظر گرفته شود. آن‌ها باور دارند که ضرر و زیان ارزهای دیجیتال زیاد هستند و ساختار بازار کریپتو بسیار پرخطر است.

هانی ردها، مدیر دارایی‌های چندگانه شرکت Pinebridge Investments در لندن می‌گوید که «رمزارزها جایگاهی روشن در تخصیص دارایی‌های سازمانی ندارند». او در ادامه اضافه کرد که «رمزارزها پیش‌تر به‌عنوان یک طبقه دارایی بالقوه در تخصیص دارایی‌های استراتژیک هر سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شد؛ اما اکنون آن‌ها مانند گذشته از چنین قدرتی برخوردار نیستند.»

رسوایی‌های اخیر بازار کریپتو باعث شده که جایگاه بیت‌کوین به‌عنوان پناهگاهی امن در روزهای آشفته تزلزل پیدا کند. خبر ورشکستگی صرافی بزرگ و شناخته‌شده FTX به‌قدری شوکه‌کننده بوده که وضعیت بازار کریپتو را برای سرمایه‌گذاران نامطمئن کرده است.

«سلمان احمد»، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت Fidelity International که مدیریت سرمایه حدود ۶۴۶ میلیارد دلاری را در لندن برعهده دارد، گفته است که «سقوط صرافی FTX مسائلی را پیرامون پایداری اکوسیستم ارز دیجیتال به وجود می‌آورد.»

همان‌طور که اطلاع دارید، در اواخر هفته گذشته، صرافی ارز دیجیتال FTX توسط مهاجم‌های اینترنتی هک شد و بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از سرمایه آن به سرقت رفت.

نوشته سرمایه‌گذاران بزرگ در پی اعلام ورشکستگی صرافی FTX از آینده بازار کریپتو ناامید شده‌اند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.