سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری سامسونگ در مکزیک با هدف افزایش توان تولید

سامسونگ به منظور بهبود امکانات تولیدی خود در سراسر جهان به سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد. بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های اخیرا انجام شده توسط غول کره‌ای به راه‌اندازی تاسیسات جدید تولید تراشه مربوط می‌شود. اکنون سامسونگ به منظور افزایش سطح تولید سایر محصولات خود سرمایه قابل‌توجهی را در نظر گرفته است.

مکزیک یکی از کشورهای متعددی است که امکانات تولیدی سامسونگ در آن مستقر شده است. غول کره‌ای در کارخانه احداث شده خود در مکزیک عمدتا به تولید لوازم خانگی می‌پردازد. اکنون سامسونگ به منظور افزایش تولید خود در این کشور مبلغ قابل‌توجهی را سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سامسونگ در کارخانه مکزیک به تولید تلویزیون‌های مختلف می‌پردازد

مارسلو ابراند؛ وزیر امور خارجه مکزیک اعلام کرد که سامسونگ به‌دنبال سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری در این کشور است. این اقدام با هدف تقویت تولید لوازم خانگی در مکزیک اجرا می‌شود. به گفته آقای ابراند این سرمایه‌گذاری در شهر کوئرتارو در مرکز مکزیک انجام خواهد شد. وی افزود که پیش‌تر با هان جونگ هی؛ مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس ملاقات نموده و در زمینه جزئیات این سرمایه‌گذاری با او مذاکره کرده است.

این شرکت در حال حاضر یک کارخانه مونتاژ تلویزیون در شهر تیجوانا مکزیک با ظرفیت تولید حدودا 19 میلیون دستگاه به‌صورت سالیانه را راه‌اندازی نموده است. این کارخانه برای استراتژی تولید تلویزیون‌های سامسونگ در آمریکای شمالی بسیار حائز اهمیت است. تلویزیون‌های تولیدی کارخانه تیجوانا در سرتاسر قاره عرضه می‌شوند. آمریکای شمالی یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان برای تلویزیون‌های سامسونگ محسوب می‌شود.

بنابراین تصمیم سامسونگ برای سرمایه‌گذاری مضاعف در مکزیک با هدف افزایش ظرفیت تولید و بهبود قابلیت رقابت‌پذیری محصولات این شرکت به لحاظ قیمت‌گذاری ابدا تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد. از این منظر، تمایل سامسونگ برای سرمایه‌گذاری بیش‌تر در مکزیک و افزایش توان تولید خود کاملا منطقی است. در واقع مکزیک دارای یک پایگاه تولیدی است که به سامسونگ امکان می‌دهد تا به کل نیازمندی‌های منطقه آمریکای شمالی به نحوی موثر پاسخ دهد.

نوشته سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری سامسونگ در مکزیک با هدف افزایش توان تولید اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.