سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری مایکروسافت در حوزه اینترنت اشیاء

مایکروسافت قصد دارد در پنج سال آینده بالغ بر ۵ میلیارد دلار در حوزه اینترنت اشیاء سرمایه‌گذاری کند و از این طریق، دسترسی افراد به این فناوری را آسان سازد.
 
به گزارش وب‌سایت RTInsights، مایکروسافت تمایل دارد که IoT را به تمام مشتریان خود از هر اندازه‌ای که هستند برساند و به همین دلیل به سرمایه‌گذاری و تحقیقات گسترده‌ای در این فناوری روی آورده است.
 
مایکروسافت معتقد است هر مشتری باید بتواند کسب‌وکار خود را از طریق IoT عرضه و ترویج کند. جولیا وایت (Julia White) نایب رییس بخش مایکروسافت آژور، با اشاره به این که راه حل‌های IoT می‌تواند کارآیی عملیاتی به همراه داشته باشد، معتقد است این فناوری تاثیر عمیقی در زندگی روزمره ما دارد.
 
وی می‎گوید ما به طور منحصر به فردی به دنبال ساده‌سازی IoT هستیم تا هر مشتری – صرف‌نظر از اندازه، تخصص فنی، بودجه، صنعت و سایر عوامل – بتواند راه حل‌های قابل اعتماد و متصل به اینترنت را که باعث بهبود تجارب کسب‌وکار و مشتری و نیز بهبود زندگی روزانه مردم در سراسر جهان را به دنبال دارد، به وجود آورد.
 
امروزه با توجه به افزایش تعداد آن دسته از مشتریان مایکروسافت که از پلتفرم آژور برای اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند، سهم ردموندی‌ها از بازار رو به رشد ابر بیشتر شده است. به همین دلیل منطقی است که مایکروسافت بخواهد میلیاردها دلار برای تثبیت موقعیت خود در این بازار هزینه کند.
 
بنا بر بررسی‌های موسسه مشاوره‌ای A.T. Kearney تا سال ۲۰۲۰،  IoT باعث رشد ۱.۹ میلیارد دلاری بهره‌وری شده و هزینه‌ها را نیز به میزان ۱۷۷ میلیارد دلار کاهش می‌دهد. بنا به گفته این مدیر مایکروسافت، اینترنت اشیاء همه چیز را تحت تاثیر خود خواهد گرفت، از اتومبیل‌های خودران گرفته تا کارخانه‌ها، شهرهای هوشمند و …