سرمایه‌گذاری ۹۷۳ میلیون دلاری صنعت IT در خاورمیانه و اروپا

بر خلاف کاهش قابل ملاحظه فروش رایانه‌های شخصی، رایانه‌های لوحی و دستگاه‌های موبایلی، سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه، آفریقا و اروپا (EMEA) طی سال ۲۰۱۹ میلادی به رقم ۹۷۳ میلیون دلار خواهد رسید.
 
مرکز تحقیقاتی گارتنر بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های خود اعلام کرد مجموع هزینه‌های پرداخت شده در حوزه IT در اروپا، خاورمیانه و آفریقا طی سال ۲۰۱۸ میلادی ۹۵۴ میلیون دلار بوده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم برای سال آینده رشد ۲ درصدی را تجربه کند. این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که تمایل برای خرید دستگاه‌های مصرفی کاهش یافته است.
این مرکز تحقیقات فناوری روز گذشته در جریان برگزاری «گارتنر سمپوزیوم/ITxpo» در شهر بارسلونای اسپانیا توضیح داد فروش رایانه‌های شخصی، رایانه‌‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند با کندی دنبال می‌َود و درخواست سازمان‌ها برای خرید رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ به دنبال ادامه طرح‌های جایگزینی سیستم‌های جدید با دستگاه‌های قدیمی رو به افزایش است.
برای منطقه اروپای غربی نیز پیش‌بینی شده است میزان سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه IT طی سال ۲۰۱۸ میلادی رشد ۴٫۷ درصدی را داشته باشد و این رقم در سال آینده کاهش ۱٫۱ درصدی را پیش روی خود ببیند.
منطقه EMEA پس از مناطق اوراسیا و آمریکای لاتین سومین منطقه در جهان محسوب می‌شود که کمترین رشد در بخش سرمایه‌گذاری‌های IT در آن پیش‌بینی شده است.