سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری سامسونگ روی تولید تراشه

ICTna.ir – سامسونگ، اعلام کرده است قصد دارد برای ورود به تولید صنایع نیمه هادی تا سال 2020 مبلغی معادل 150 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند و دولت کره جنوبی نیز از تصمیم این غول فناوری حمایت کرده است.
 
Samsung.PNG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس گزارش‌های منتشر شده، کره جنوبی به طور کلی 510 تریلیون ووان در بخش نیمه‌هادی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و سامسونگ تنها یک سوم آن را برعهده خواهد داشت.
 
کینام کیم، قائم مقام و سرپرست بخش راهکارهای دستگاه‌ها در سامسونگ الکترونیک در این باره گفته است: کل صنعت نیمه هادی با شرایط خاصی مواجه شده است و اکنون وقت مناسبی برای برنامه‌ریزی درخصوص استراتژی و سرمایه‌گذاری بلند مدت است.
 
درحال حاضر، بهترین پردازنده‌ها توسط شرکت تایوانی TSMC تولید می‌شوند و سامسونگ قصد دارد تا این بازار را به نفع خودش تغییر دهد. در واقع هدف اصلی سامسونگ این است که بتواند تا سال 2030 موقعیت برتر این شرکت تایوانی را از آن خود کند.
 
این اقدام سامسونگ با تصمیم دولت کره جنوبی مبنی بر کاهش مالیات سرمایه‌گذاران در صنعت نیمه هادی نیز مواجه شده است و شرایط را برای ورود پرقدرت این شرکت فناوری تسهیل خواهد کرد.