سری شیائومی بلک شارک ۵ در روز ۱۰ فروردین ماه معرفی خواهد شد

شایعات پیرامون اسمارت‌فون‌های سری بلک شارک 5 شیائومی از چند هفته قبل در فضای اینترنت در حال انتشار هستند. امروز کمپانی چینی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که اسمارت‌فون‌های سری بلک شارک 5 ضمن برگزاری رویدادی در ساعت 7 بعدازظهر روز 30 مارس (10 فروردین ماه) به وقت محلی رسما معرفی خواهد شد. سری جدید بلک شارک احتمالا شامل 2 مدل مختلف با اسامی بلک شارک RS و بلک شارک 5 پرو خواهد بود.

پیش‌تر طی ماه فوریه 2 اسمارت‌فون بلک شارک در پایگاه داده آژانس رگولاتوری TENAA رویت شدند. در آن زمان اعلام شد که دستگاه با شماره مدل KTUS-A0 مجهز به یک نمایشگر 6.67 اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 3.0 گیگاهرتز و باتری 4650 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. همچنین این هندست احتمالا مجهز به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی و پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین گواهینامه 3C تائید می‌کند که این دستگاه احتمالا از فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

از سوی دیگر دستگاه با شماره مدل PAR-A0 احتمالا مجهز به یک پردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه 64 مگاپیکسلی روی پنل پشتی خواهد بود. سایر مشخصات این گجت با مدل KTUS-A0 یکسان است. شایعات پیشین نشان دادند که مدل‌های KTUS-A0 و PAR-A0 به‌ترتیب با عناوین تجاری بلک شارک 5 پرو و بلک شارک 5 به بازار عرضه خواهند شد.

امروز یک خبرچین با شناسه WHY LAB از طریق اشتراک‌گذاری یک تصویر اسکرین‌شات ادعا کرد که اسمارت‌فون‌های ریلمی GT Neo 3، بلک شارک 5 پرو و بلک شارک 5RS از حالات نمایشی با نرخ فریم فوق‌العاده بالا در بازی “Hone of Kings” پشتیبانی خواهند کرد.

بلک شارک 5RS مدلی است که در شایعات پیشین به موجودیت آن اشاره نشده بود. هر 2 مدل بلک شارک 5 پرو و بلک شارک 5RS از تراشه‌های پرچم‌دار کمپانی کوالکام بهره‌برداری خواهند کرد. بلک شارک 5 پرو احتمالا مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 خواهد بود؛ در حالی‌که مدل RS احتمالا با یکی از تراشه‌های اخیرا معرفی شده از سری اسنپ‌دراگون 8 روانه بازار خواهد شد.

نوشته سری شیائومی بلک شارک 5 در روز 10 فروردین ماه معرفی خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.