سری گلکسی S22 سامسونگ از بزرگنمایی اپتیکال سه برابر بهره خواهند برد

کمپانی سامسونگ هیچ‌گاه تمام تمرکز خود را بر روی بهبود قابلیت بزرگنمایی اپیتیکال گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود، موسوم به سری گلکسی S، معطوف نکرده است. گفتنی است که دو اسمارت‌فون گلکسی S20 و S20 پلاس که سال گذشته روانه بازار شدند و همچنین گوشی‌های هوشمند گلکسی S21 و S21 پلاس سامسونگ که امسال عرضه شده‌اند، تنها به بزرگنمایی اپتیکال 1.1 برابر مجهز بوده‌اند. اما به لطف وضوح بالای سنسور اصلی (64 مگاپیکسل) و بهره‌گیری از قابلیت بزرگنمایی دیجیتال در دوربین این اسمارت‌فون‌ها، کمبود بزرگنمایی نوری آن‌ها پوشش داده شده است.

به گفته‌ی رسانه GalaxyClub.nl، به نظر می‌رسد که کمپانی سامسونگ قصد دارد رویکرد متفاوتی را در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S22، که اوایل سال آینده روانه بازار خواهند شد، اتخاذ کند. رسانه‌ی مذکور به نقل از منابعی آگاه اعلام داشته است که تلفن‌های هوشمند سری گلکسی S22 سامسونگ، به جای بهره‌گیری از بزرگنمایی ترکیبی به کار گرفته شده در اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S20 و S21، به‌یک لنز تله‌فوتوی 10 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد که از بزرگنمایی اپتیکال سه برابر پشتیبانی می کند.

طبق گزارشی که هفته‌ی گذشته منتشر شد، انتظار می‌رود که گوشی هوشمند گلکسی S22 الترا، همانند اسمارت‌فون گلکسی S21 الترا، از دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی دوگانه بهره‌مند باشد. گفته می‌شود که ‌یکی از این لنز‌ها،‌یک سنسور پریسکوپ با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر خواهد بود.

گمان می‌رود که حتی اگر کمپانی سامسونگ لنزی را که از بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر پشتیبانی می‌کند را از سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند گلکسی S22 و S22 پلاس حذف کرده باشد، حداقل ‌یکی از لنز‌های مذکور از بزرگنمایی اپتیکال تقویت شده برخوردار خواهد بود.

علاوه بر این، رسانه‌ی GalaxyClub.nl، شایعه‌ای که پیش‌تر مبنی بر مجهز بودن گوشی‌های هوشمند گلکسی S22 و S22 پلاس به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی منتشر شده بود را مورد تأیید قرار داده است. انتظار می‌رود که این گوشی‌های هوشمند از‌یک لنز 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض بهره ببرند. گفته می‌شود که در قسمت دوربین سلفی این اسمارت‌فون‌ها شاهد پیشرفت‌های شگرفی خواهیم بود.

تا کنون اطلاعات زیادی درخصوص ویژگی‌های سری گلکسی S22 منتشر نشده است. اما شایعات حاکی از آن است که گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S22 پلاس به‌یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز بوده و از چیپست اگزینوس 2200 ‌یکپارچه شده با پردازنده‌ی گرافیکی AMD mRNDA بهره خواهد برد. پیش‌بینی می‌شود که گوشی‌های هوشمند سری S22، اوایل سال آینده همراه با رابط کاربری جدید کمپانی سامسونگ موسوم به OneUI 4.x مبتنی بر اندروید 12 روانه بازار شوند.

نوشته سری گلکسی S22 سامسونگ از بزرگنمایی اپتیکال سه برابر بهره خواهند برد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.