سقوط اپل از سکوی ارزشمندترین شرکت جهان

اپل ارزشمندترین شرکت جهان محسوب می‌شود و برای چند سال متوالی این  عنوان را به خود اختصاص داده است. ولی این طور که به نظر می‌رسد، آلفابت در تلاش است این عنوان را از اپل بگیرد و در آینده نزدیک به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان خود را معرفی کند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ارزش مجموع دارایی‌های آلفابت که گوگل و ده‌ها شرکت زیرمجموعه دیگر را تحت پوشش قرار داده است از مرز 500 میلیارد دلار هم گذشته است تا با این اتفاق تنها 60 میلیارد دلار از اپل فاصله داشته باشد. البته 60 میلیارد دلار رقم قابل ملاحظه‌ای به نظر می‌رسد. ولی برای سرمایه‌گذاران بزرگ این رقم چندان هم به چشم نمی‌آید.

نیویورک تایمز بر این باور است که اپل در زمره شرکت‌های فناوری قدیمی از جمله سیسکو و اوراکل قرار گرفته است و به همین خاطر دوران رشد و شکوفایی اپل به سر رسیده است.

این روزها سهام اپل به عنوان یکی از ارزشمندترین کالاهای رد و بدل شده در تالار بورس آمریکا مورد توجه قرار نمی‌گیرد و ارزش این سهام طی ماه‌های اخیر رشد چندانی را تجربه نکرده است. رشد سالانه ارزش سهام اپل طی سال 2015 میلادی هم چندان قابل ملاحظه نبوده است.

گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد در سه ماه پایانی سال 2015 میلادی ارزش سهام اپل تنها 3 درصد افزایش یافته است و در مقابل آن، شرکت Netflix ارایه دهنده خدمات تصویری آنلاین موفق شده است در همین دوره زمانی رشد 23 درصدی را برای سهام خود باعث شود.

اپل روزهای بدی را پشت‌سر می‌گذارد و کارشناسان پیش‌بینی کرده است که اگر روال مالی اپل به همین صورت ادامه پیدا کند، در آینده نزدیک باید منتظر سقوط‌های بزرگتر بود.