سهم ۴۰ درصدی اسمارت‌فون‌های تمام‌صفحه از بازار تا انتهای سال ۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۷ و به دنبال عرضه گوشی‌هایی نظیر شیائومی می میکس شاهد ورود بی‌وقفه گوشی‌های هوشمند تمام‌صفحه به بازار بودیم. در واقع می‌توان شیائومی می میکس را محصولی پیشگام در استفاده از این سبک طراحی نام‌گذاری کرد. حواشی اطراف نمایشگر این مدل‌ها کم‌کم و به صورت پیوسته کاهش پیدا کرد. اما با وجود اختلاف‌نظر در مورد تعریف گوشی‌های بدون حاشیه همچنان نمی‌توان این دستگاه‌ها را فاقد حاشیه قلمداد نمود. یک شرکت تحقیقات بازار چینی با نام All View Cloud پیش‌بینی خود در مورد ابعاد نمایشگر اسمارت‌فون‌ها در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده است.

این شرکت اظهار می‌کند که در سال ۲۰۱۸ فرآیند تطبیق نمایشگرهای تمام صفحه برای گوشی‌های هوشمند از مدل‌های پرچم‌دار به مدل‌های میان‌رده و حتی انواع مبتدی نیز گسترش خواهد یافت. همچنین طی سال جاری سهم مدل‌های تمام صفحه از بازار جهانی فروش پنل‌های هندست به بیش از ۴۰ درصد می‌رسد. بعلاوه کمپانی برآورد می‌کند که تقریبا کلیه مدل‌های پرچم‌داری که از سوی تولیدکنندگان عمده گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند، مجهز به نمایشگرهایی با ابعاد ۶ اینچ و بزرگ‌تر خواهند بود. AVC پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۸، میانگین اندازه نمایشگر اسمارت‌فون‌ها به ۵.۶ اینچ خواهد رسید.

بر اساس اطلاعات موسسه AVC، شرکت تولیدکننده نمایشگر سامسونگ دیسپلی در سال ۲۰۱۷ از روند روبه رشد نمایشگرهای تمام صفحه، بیش‌ترین منافع را عاید خود کرد و میزان فروش این کمپانی به ۱۳۶ میلیون واحد یا ۶۴.۶ درصد فروش جهانی رسید. کمپانی تیانما میکروالکترونیکس با فروش ۲۳ میلیون واحدی در جایگاه دوم قرار گرفت و شرکت AU Optronics نیز موفق به فروش ۱۳ میلیون واحد صفحه نمایش شد و رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

بر اساس فناوری تولید به کارگرفته شده، در سال ۲۰۱۷ فروش هندست‌های مجهز به پنل‌های تمام صفحه امولد به ۱۳۹ میلیون واحد رسید که معادل با سهم ۳۵.۳ درصدی از بازار جهانی است. فروش پنل‌های LTPS تمام صفحه برابر با ۴۶.۱ میلیون واحد یا ۶.۷ درصد شد؛ در حالی‌که پنل‌های تمام صفحه a-Si با فروش ۲۴.۸ میلیون واحدی، سهم ۲.۸ درصدی از بازار را به خود اختصاص دادند.

صفحه نمایش‌هایی با اندازه ۵ تا ۵.۹۹ و ۶ تا ۶.۹۹ اینچی در میان نمایشگرهای تمام صفحه بیش‌ترین فراوانی را داشتند و به ترتیب ۶۹.۲ درصد و ۲۰.۸ درصد از بازار را در اختیار خود گرفتند. به طور ویژه نمایشگرهایی با ابعاد ۵.۷، ۵.۸، ۵.۹۹، ۶.۰۱ و ۶.۲ اینچ بیش‌تر از سایر مدل‌ها مورد استفاده قرار گرفتند.

نوشته سهم ۴۰ درصدی اسمارت‌فون‌های تمام‌صفحه از بازار تا انتهای سال ۲۰۱۸ اولین بار در پدیدار شد.