سه دیوایس جدید از خانواده هواوی اینجوی ۸ معرفی شد

تنها چند روز پس از عرضه گوشی‌های سری P20، هواوی این‌بار مراسمی را در چین برپا کرده و سه گوشی هوشمند میان‌رده خود از خانواده هواوی اینجوی ۸ را معرفی کرد. شاید در نگاه اول این گوشی‌ها جدید برسند اما در حقیقت دو عضو از این خانواده را با پیش از این با ظاهری کمی متفاوت‌‌تر دیده بودیم.

بزرگ‌ترین مدل این سری که با نام هواوی اینجوی ۸ پلاس شناخته می‌شود، اخیرا با نام هواوی Y9 2018 در تایلند رونمایی شده بود. مدل معمولی اینجوی ۸ نیز همان گوشی Y7 پرایم ۲۰۱۸ بوده و محصولی ارزان‌قیمت و اقتصادی است. تنها گزینه جدید در این خانواده را باید گوشی اینجوی ۸e دانست. این سه دستگاه از دوربین دوگانه و صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ بهره‌مند هستند. دو مدل اول قبلا معرفی شده و مشخصاتشان معلوم است اما قصد داریم با مدل سوم که مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه در این بین محسوب می‌شود، بیشتر آشنا شویم.

گوشی هواوی اینجوی ۸e دارای صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی از نوع LCD بوده که رزولوشن اچ‌دی دارد. پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام در دل این گجت جای گرفته که حداکثر فرکانس آن به ۱.۴ گیگاهرتز می‌رسد. مدل مذکور با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و از درگاه کارت حافظه نیز بهره‌مند است. دوربین دوگانه پشتی نیز طبق معمول این چند وقت از دو لنز ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که لنز دوم برای سنجش عمق تصاویر به‌کار گرفته می‌شود. برای ثبت تصاویر سلفی نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در گوشه سمت راست بالای نمایشگر جا خوش کرده است.

حسگر اثر انگشت در پشت گوشی و در همان جای همیشگی تعبیه شده و تمام دکمه‌های سخت‌افزاری نیز در سمت راست دستگاه قرار گرفته‌اند. ویژگی‌های ارتباطی این دستگاه شامل بلوتوث نسخه ۴.۲ و وای‌فای ۸۰۲.۱۱ b/g/n می‌شود. یک باتری جدانشدنی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین کننده انرژی این هندست بوده که با استفاده از پورت میکرو USB شارژ می‌شود. سیستم عامل این دستگاه اندروید ۸ اوریو بوده که رابط کاربری EMUI 8.0 نیز در کنار آن قرار دارد.

در مورد قیمت این دستگاه باید بگوییم که هواوی قیمت ۱۷۵ دلاری را برای آن در نظر گرفته است. اینجوی ۸ معمولی و نسخه پلاس آن نیز قیمتی به ترتیب معادل ۲۱۰ و ۲۷۰ دلار خواهند داشت. در پایان باید اشاره کنیم که این سه اسمارت‌فون در رنگ‌های مشکی، طلایی، آبی و صورتی به بازار عرضه می‌شوند.

نوشته سه دیوایس جدید از خانواده هواوی اینجوی ۸ معرفی شد اولین بار در پدیدار شد.