سه قابلیتی که باید تمام پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ داشته باشند!

AndroidPIT-vivo-nex-a-pop-up-cam سه قابلیتی که باید تمام پرچم‌داران سال 2019 داشته باشند!

هیچ اسمارت‌فونی تماما کامل و بدون نقص نیست. تاکنون اسمارت‌فون‌های زیادی را مورد سنجش قرار داده‌ایم با این حال تمامی آن‌ها از حداقل یک نقص در رنج بوده‌اند. مشکلاتی که شاید بتوان از آن‌ها چشم پوشی کرد اما باز هم یک نقص محسوب می‌شوند. در ادامه سه مشخصه مهم برای اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹ را خواهیم خواند که امیدواریم در پرچم‌داران سال آتی میلادی آن‌ها را مشاهده کنیم.

۱- پایان ناچ

اولین بار این اسنشال‌فون بود که مفهومی به نام ناچ یا همان برش درون نمایشگر را به دنیای تلفن‌های همراه معرفی کرد. پس از آن نوبت به اپل رسید تا در اسمارت‌فون خاص خود، آن را کپی کند و پس از آن سایر بازیگران صنعت اسمارت‌فون نیز به این جرگه پیوستند. این برش در اکثر پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ قابل رویت است که البته تفاوت‌های جزیی با یکدیگر دارند، با این حال هم‌چنان ناخوشایند هستند.

AndroidPIT-lg-g7-5303-w782 سه قابلیتی که باید تمام پرچم‌داران سال 2019 داشته باشند!

برخی از سازندگان دلیل استفاده از این برش و این نوع طراحی را ضرورت ایجاد شده به واسطه افزایش سطح نمایشگر عنوان کرده‌اند اما بدون شک تقلید از طراحی آی‌فون نیز در این موضوع دخیل بوده است. مطابق نظرسنجی‌ها اکثر کاربران این قابلیت را نمی‌پسندند یا حداقل آن را یک برتری نمی‌دانند با این حال زمانی که اپل از یک طراحی جدید رونمایی می‌کند، سایر تولیدکنندگان نیز همان مسیر را طی می‌کنند.

به هر حال نتیجه این شد که اکثر پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ در بخش جلویی، ظاهری مشابه با یکدیگر دارند. به صورت کلی این سبک از طراحی چندان خوشایند نیست و امیدواریم در سال ۲۰۱۹ اسمارت‌فون‌های بدون ناچ و با تنوع ظاهری بیش‌تری را مشاهده کنیم.

۲- اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر

تشخیص چهره یک قابلیت خوب است، اما زمانی که صحبت از استفاده از این ویژگی‌ در محیط‌های با نور نامناسب می‌شود، مشاهده می‌کنیم که این قابلیت چندان هم دلچسب نیست!

اکثر سازندگان تلفن همراه برای رفع این مشکل از یک سنسور اثر انگشت در کنار قابلیت تشخیص چهره استفاده کرده‌اند، با این حال برخی از آن‌ها فاقد این قابلیت هستند. تکنولوژی استفاده از اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر در حال حاضر وجود دارد و حتی در اسمارت‌فون‌هایی نظیر هواوی میت RS نیز استفاده شده است و واقعا کار می‌کند! هم‌چنین این ویژگی یکی از راه‌کارهای افزایش فضای در اختیار نمایشگر در پنل جلویی اسمارت‌فون است.

Huawei_Mate_RS_fingerprint_scann سه قابلیتی که باید تمام پرچم‌داران سال 2019 داشته باشند!

با توجه به اعلام IHS Markit، استفاده از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر در اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹ رشد چشم‌گیری خواهد داشت و امیدواریم در این سال هیچ پرچم‌داری فاقد این قابلیت نباشد.

۳- شارژ بی‌سیم برای همه

اگرچه استفاده از شارژر بی‌سیم در حال محبوب‌تر شدن است، اما برخی از پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ از جمله هواوی P20 پرو، شیائومی Mi 8 و … از آن پشتیبانی نمی‌کنند. با این حال سازندگان لوازم جانبی در حال عرضه شارژرهای بی‌سیم متنوع و ارزان قیمت‌تر هستند تا کاربران بیش‌تری بتوانند از این قابلیت استفاده کنند، هم‌چنین در برخی از اماکن عمومی از این نوع شارژر برای خدمات‌رسانی به مشتریان استفاده می‌شود.

سامسونگ مدت‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند و اپل نیز در پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ خود از این قابلیت استفاده کرد. ما امیدواریم در سال ۲۰۱۹ تمامی پرچم‌داران به قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم مجهز شوند، زیرا آینده متعلق به این تکنولوژی است. اگر این موضوع را قبول ندارید می‌توانید به اتفاقی که برای جک صوتی ۳.۵ میلی متری افتاد، نگاهی بیندازید!

نوشته سه قابلیتی که باید تمام پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ داشته باشند! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.