سودآوری فاکس‌کان طی ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به کمترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسید!

سودآوری شرکت فاکسکان طی 3 ماهه نخست سال جاری به کمترین میزان خود طی 2 دهه گذشته رسیده است؛ چرا که به‌دلیل شیوع فراگیر ویروس کرونا در چین کمپانی فاکسکان ناچارا فعالیت خود را در این کشور متوقف کرد. همچنین میزان تقاضا از سوی برخی مشتریان کلیدی نظیر اپل نیز روندی نزولی را پشت سر گذاشت. گزارش مالی کمپانی از سودآوری خالص 70.3 میلیون دلاری حکایت دارند. این رقم در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته حدودا 90 درصد کاهش یافته است. این افت سودآوری از 3 ماهه نخست سال 2000 تا به امروز بی‌سابقه بوده و در مقایسه با برآوردهای پیشین تحلیل‌گران بازار پیرامون سودآوری 3 ماهه کمپانی نیز کمتر است.

کمپانی فاکسکان ضمن انتشار یک بیانیه به این واقعیت اشاره نموده و پیش‌بینی کرده است که سودآوری شرکت طی 3 ماهه دوم سال 2020 تثبیت خواهد شد؛ چرا که اکنون کلیه کارخانه‌های متعلق به این برند در کشور چین مجددا بازگشایی شده‌اند. پیش‌بینی صورت گرفته در خصوص سودآوری کمپانی طی 3 ماه آینده از رشد 2 رقمی آن نسبت به 3 ماهه نخست امسال حکایت دارد. با این‌حال حتی چنین رشدی نیز موجب افزایش سودآوری شرکت نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته نخواهد شد و احتمالا کماکان شاهد افت تک رقمی سودآوری فاکسکان نسبت به پارسال خواهیم بود.

بر اساس پیش‌بینی ریاست فاکسکان، درآمد سالیانه کمپانی در زمینه سازمانی و محاسباتی بیش از 10 درصد افزایش خواهد یافت. با این‌حال درآمد ناشی از فروش تجهیزات الکترونیکی مصرفی کماکان ناخوشایند به‌نظر می‌رسد؛ چرا که پیش‌بینی‌ها از افت 15 درصدی درآمد سالیانه در این حوزه حکایت دارند. در واقع کاهش قدرت خرید مشتریان به شدت بر میزان تقاضا از جانب آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

نوشته سودآوری فاکس‌کان طی 3 ماهه نخست سال 2020 به کمترین میزان در 20 سال گذشته رسید! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.