سیستم رتبه‌بندی گوگل برای انتشار اخبار رسانه‌ها تغییر کرد

گوگل سیستم ویژه خود برای اولویت‌بندی اخبار منتشر شده را تغییر داد تا بر این اساس نخستین گزارش منتشر شده مبتنی بر مسئله اصلی در رتبه اول قرار بگیرد و سپس روایت‌های تکمیلی برای هر خبر منتشر شود.
این کمپانی توضیح داد تغییرات جدید مورد نظر خود را روی سیستم پنهانی رتبه‌بندی اخبار در جست‌وجوگر اینترنتی خود اعمال کرده است تا بر این اساس «در سطح جهانی مقالاتی که آنها را به عنوان گزارش‌های اصلی و مهم می‌خوانیم برجسته شوند.»
گوگل در کنار تغییرات مذکور دستورالعمل‌های موجود برای ۱۰ هزار کارمند خود را نیز به روز کرد تا کیفیت جست‌وجوهای اینترنتی انجام‌شده ارتقا یابد. زمانی که رتبه‌بندی بر اساس شهرت ناشر اخبار صورت می‌گیرد، لازم است موارد دیگر هم در نظر گرفته شود که از جمله آنها می‌توان به این مسئله اشاره کرد که آیا یک نشریه تاکنون جایزه ویژه روزنامه‌نگاری دریافت کرده است یا خیر.
شرکت گوگل به آن دسته از کارمندان خود که در بخش امتیازدهی اخبار فعالیت می‌کنند اعلام کرد: «جوایز معتبر مانند جایزه “پولیتزِر پرایز” یا سابقه گزارش با کیفیت بالا از جمله مواردی است که باعث می‌شود خبر منتشر شده از سوی یک رسانه در اولویت بالاتر قرار بگیرد».
این روند جدید برای بررسی جوایز دریافت‌شده توسط رسانه‌ها باعث می‌شود هزاران رسانه جدید که معمولا شناختی از آن‌ها وجود ندارد هم بتوانند در بین رسانه‌های بزرگ مطالب خود را منتشر کنند.