سیستم صدور دعوت‌نامه توسط کلاب‌هاوس در تابستان امسال کنار گذاشته خواهد شد

تقریبا چند هفته پیش برنامه محبوب گفتگوی صوتی گروهی موسوم به کلاب‌هاوس بالاخره برای نخستین بار در فروشگاه گوگل پلی منتشر شد؛ اگرچه عضویت در کلاب‌هاوس کماکان مستلزم دریافت دعوت‌نامه است. کلاب‌هاوس در روز یکشنبه گذشته جلسه Town Hall را روی اپلیکیشن خود برگزار کرد و پیرامون تجربه کاربران از زمان صدور مجوز نصب برنامه روی طیف گسترده‌ای از اسمارت‌فون‌ها (حتی اگر آن‌ها بدون دریافت دعوت‌نامه عضویت قادر به استفاده از کلاب‌هاوس نباشند) به بحث و گفتگو پرداخت.

کلاب‌هاوس در توئیت ارسال شده به جلسه Town Wall خاطرنشان کرد که این اپلیکیشن اکنون بیش از 2 میلیون نفر مشترک اندرویدی را جذب نموده است؛ رقمی که در مقایسه با جمعیت 1 میلیون نفری کاربران اندرویدی طی هفته گذشته رشد 2 برابری را نشان می‌دهد. اپلیکیشن کلاب‌هاوس طی ماه مارس سال 2020 در اپ استور منتشر شد از آن زمان تا به امروز تنها در سیستم‌عامل iOS قابل دسترس بوده است؛ لذا تعداد مشترکین این سرویس در پلتفرم موبایلی اپل بیش از 10 میلیون نفر است. بنابراین تعداد کاربران کلاب‌هاوس در سیستم‌عامل iOS نسبت به اندروید بسیار بیش‌تر است. اگرچه ورژن اندرویدی اپلیکیشن کلاب‌هاوس هنوز به لحاظ امکانات با نسخه iOS برابری نمی‌کند؛ اما فاصله میان این 2 ورژن روزبه‌روز در حال کاهش است.

“بیش از 2 میلیون کاربر اندرویدی ما هر روزه به بهره‌مندی از امکانات برابر نزدیک‌تر می‌شوند. در فصل تابستان پیش رو شاهد انتشار عمومی کلاب‌هاوس خواهیم بود. این پدیده بدان معناست که در چند آپدیت آینده به مسائل شناسایی، اعلان‌ها و اصلاحات غیرظاهری پرداخته خواهد شد. با این‌حال اصلاحات فوق بسیار حیاتی هستند.” – Clubhouse@؛ 30 مارس 2021

نکته جالب‌تر در بیانیه کلاب‌هاوس این است که اپلیکیشن مذکور در تابستان امسال به شکل عمومی عرضه می‌شود. این پدیده به‌معنای پایان صدور دعوت‌نامه بوده و احتمالا تعداد کاربران اپلیکیشن را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد. در نتیجه کلاب‌هاوس اعلام می‌کند که چند به‌روزرسانی آینده این سرویس بر مقوله‌های کشف، اعلان‌ها و اصلاحات کمتر قابل رویت متمرکز خواهند بود. این اصلاحات زمینه استفاده گسترده از برنامه را فراهم می‌کنند.

کلاب‌هاوس رقابت خود با اکثر نام‌های بزرگ در دنیای رسانه‌های اجتماعی را آغاز نموده است؛ شرکت‌هایی که از قابلیتی مشابه رونمایی کرده یا در صدد معرفی آن طی آینده نزدیک هستند. تعدادی از کاربران کلاب‌هاوس بابت عملکرد ناخوشایند این اپلیکیشن و اخراج ناگهانی خود از اتاق گفتگو حین برگزاری جلسه گلایه نموده‌اند. بنابراین کمپانی کار سختی را پیش رو دارد.

نوشته سیستم صدور دعوت‌نامه توسط کلاب‌هاوس در تابستان امسال کنار گذاشته خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.