شاید نسخه ویژه وان‌‌پلاس ۵ روز ۱۹ سپتامبر معرفی شود

کم‌تر از سه ماه پیش بود که کمپانی چینی وان‌پلاس از آخرین پرچمدار خود یعنی وان‌‌پلاس 5 رونمایی کرد. سال گذشته این کمپانی بعد از وان‌پلاس 3 نسخه ویژه‌ای از آن را با نام وان‌پلاس 3T معرفی کرد. مطابق دعوت نامه‌ای که وان‌پلاس ارسال کرده، ظاهرا امسال نیز قرار است نسخه ویژه‌ای از وان‌‌پلاس 5 معرفی شود.

وان‌پلاس رویدادی را برای روز 19 سپتامبر در شهر پاریس فرانسه در نظر گرفته و دعوت نامه‌های این مراسم را نیز ارسال کرده است. به احتمال فراوان وان‌پلاس در این مراسم قصد دارد از نسخه ویژه آخرین پرچمدارش رونمایی کند. از آنجایی‌که در این دعوت نامه نام طراح فرانسوی Castelbajac به چشم می‌خورد، این‌طور به‌نظر می‌رسد که این تولید کننده چینی با این شرکت برای به نمایش گذاشتن نسخه ویژه وان‌‌پلاس 5 همکاری نزدیکی داشته است.

وان‌‌پلاس 5

 

در متن دعوت‌ نامه جمله‌ای با این شکل دیده می‌شود: “when the style meet its machine, one night in September in Paris.” بسیاری از کارشناسان منظور از کلمه machine را همان نسخه ویژه وان‌‌پلاس 5 می‌دانند اما ممکن است این چنین نباشد. به‌ هر حال جز این دعوت نامه اطلاعات دیگری در این زمینه نداریم.

اگر در این مراسم شاهد رونمایی از نسخه ویژه وان‌‌پلاس 5 باشیم، احتمالا باید همانند وان‌پلاس 3T شاهد تولید محدود و البته قیمت بیشتر نسبت به نسخه استاندارد باشیم. وان‌‌پلاس 5 در ابتدا در دو رنگ مشکی و خاکستری عرضه شد. اندکی بعد چینی‌ها نسخه طلایی رنگ آن را نیز معرفی کردند و در پایان نسخه‌ای دیگر با رنگ مشکی مات نیز عرضه شد. مشخصات سخت افزاری هر 4 مدل این سری یکسان و بدون هیچ‌گونه تفاوتی بود. مطابق شایعات، نسخه ویژه وان‌‌پلاس 5 نیز مشخصاتی مشابه نسخه معمولی خواهد داشت و شاید تنها تفاوتی که بتوان ایجاد کرد میزان حافظه داخلی آن باشد.

وان‌‌پلاس 5 به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی Optic AMOLED با رزولوشن 1920 در 1080 یا فول اچ‌دی مجهز است. مانند دیگر پرچمداران اندرویدی امسال، وان‌پلاس 5 نیز از چیپست اسنپدراگون 835 بهره می‌برد. چینی‌ها برای نسخه 64 و 128 گیگابایتی به ترتیب 6 و 8 گیگ حافظه رم در نظر گرفته‌اند. یک باتری 3300 میلی‌آمپری نیز وظیفه تامین انرژی دیوایس را برعهده دارد.

وان‌‌پلاس 5

برای اولین‌بار در این سری شاهد به‌کارگیری دوربین دوگانه‌ای بودیم که سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی داشت. ضمن آن‌که دوربین سلفی وان‌پلاس 5 نیز 16 مگاپیکسلی بود. از دیگر امکانات وان‌پلاس 5 می‌توان به پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم‌کارت، VoLTE، حسگر اثر انگشت، بلوتوث نسخه 5 و پورت USB نوع C اشاره کرد.

نوشته شاید نسخه ویژه وان‌‌پلاس ۵ روز ۱۹ سپتامبر معرفی شود اولین بار در پدیدار شد.