شاید ۳۰۰ سال طول بکشد تا سیستم عامل اختصاصی هواوی از اندروید و iOS پیشی بگیرد!

موسس هوآوی می‌گوید شاید 300 سال طول بکشد تا HarmonyOS از اندروید و iOS پیشی بگیرد

ممنوعیت تجاری هوآوی از سوی آمریکا این شرکت را مجبور ساخته تا بدنبال توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خودش باشد. یکی از مشکلات هوآوی پس از این محدودیت‌ها، عدم امکان استفاده از سرویس‌های گوگل است.

پس از اعلام تحریم این شرکت از سوی آمریکا، هوآوی تصمیم گرفت تا طی برنامه‌ای طولانی‌مدت، HarmonyOS را جایگزین اندروید کند. البته موسس این کمپانی در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد شاید سال‌ها طول بکشد تا HarmonyOS بتواند اندروید گوگل یا iOS اپل را پشت سر بگذارد.

موسس هوآوی می‌گوید HarmonyOS بیشتر از آنکه رقیبی برای اندروید باشد، راهکاری برای مقابله با ممنوعیت‌های تجاری است.

رن ژنگفی (Ren Zhengfei)، مدیرعامل شرکت هوآوی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری South China Morning Post

رن ژنگفی (Ren Zhengfei)، مدیرعامل شرکت هوآوی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری South China Morning Post گفت: دلیل فروش روزافزون گوشی‌های اندروید و اپل این است که افراد بیشتری به آنها عادت می‌کنند. او همچنین افزود HarmonyOS بیشتر از آنکه به عنوان رقیبی برای اندروید شناخته‌شود، راه‌حل هوآوی برای کم‌کردن اثرات مخرب ممنوعیت‌های اعمال‌شده برروی این شرکت است. زنگفی اشاره‌کرد از آنجا که هوآوی دیرتر از گوگل و اپل جهت توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خودش اقدام نموده‌است، سال‌ها نیز طول می‌کشد تا در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد.

هوآوی دیرتر به میدان مسابقات وارد شد، پس شکست دادن سیستم‌عامل‌هایی همچون اندروید و iOS در حال‌حاضر کاری غیرممکن بشمار می‌آید. پیشی گرفتن از این دو، زمان بسیار زیادی نیاز دارد، اما حدس من فراتر از 300 سال نخواهد رفت.

-Ren Zhengfei

شاید 300 سال از روی شوخی بیان شده‌ باشد، اما نشان می‌دهد سیستم‌عامل HarmonyOS زمان بسیار زیادی برای شروع رقابت با اندروید نیاز خواهد داشت. البته باید بدانید سرویس‌های شرکت گوگل تنها مواردی نیستند که هوآوی به آنها وابسته‌است، بلکه اکثر قطعات و سرویس‌های مورد نیاز این شرکت از کمپانی‌های آمریکایی تهیه می‌شوند.

ما در سال پیش قطعاتی به ارزش مجموعا 18.7 میلیارد دلار از ایالات متحده خریداری کردیم که نسبت به خرید 11 میلیارد دلاری قبل‌تر از آن، جهش بزرگی بحساب می‌آید، و هیچ تصمیمی مبنی بر جایگزین کردن آنها نداریم.

-Ren Zhengfei

حدس موسس هوآوی این ‌بود که تا 300 سال دیگر، HarmonyOS رقیبی برای اندروید نخواهد بود. حدس شما چیست؟ از نظر شما چند سال دیگر هوآوی سیستم‌عامل اختصاصی خودش را خواهد داشت؟

نوشته شاید 300 سال طول بکشد تا سیستم عامل اختصاصی هواوی از اندروید و iOS پیشی بگیرد! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.