شبکه اجتماعی جیبی مو وارد بازار ۴۵۰۰ میلیارد تومانی تراکنش‌های خرد بانکی شد!

jibimo-logo شبکه اجتماعی جیبی مو وارد بازار 4500 میلیارد تومانی تراکنش‌های خرد بانکی شد!

جیبی مو کیف پول هوشمندی است که به گفته مدیران این اپلیکیشن به دنبال کاهش خسارت 1000 میلیارد تومانی سیستم بانکی کشور بوده و برای کسب سهمی از بازار 4500 میلیارد تومانی تراکنش‌های خرد بانکی وارد کار شده تا با حذف رسیدهای بانکی و کارمزدهای بالای پرداختی کاربران، کمکی نیز به محیط زیست کرده باشد که طبیعتا با همکاری کاربران عملیاتی خواهد بود.

به گزارش آی‌تی‌رسان، نشست خبری رونمایی از اولین شبکه اجتماعی مالی کشور، امروز و در در محل ساختمان جیبی مو برگزار شد و مدیران ارشد این اپلیکیشن طی گزارش‌هایی اقدام به معرفی این امکان جدید کیف پول جیبی مو کردند که ویژگی‌های جزئی آن می‌تواند به بهبود صنعت فین تک در کشورمان کمک کند.

jibimo-2-moradian شبکه اجتماعی جیبی مو وارد بازار 4500 میلیارد تومانی تراکنش‌های خرد بانکی شد!

عرفان مرادیان مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران این اپلیکیشن در ابتدا توضیحات مفصلی را پیرامون این اپ ارایه کرد که در ادامه به خلاصه اظهارات ایشان اشاره می‌کنیم. وی در ابتدا با معرفی این برنامه شروع کرد و گفت: در این اپلیکیشن که توسط تعدادی از نخبگان جوان ایرانی نوشته شده است، بدون نیاز به اطلاعات حساب یا کارت بانکی، تنها با داشتن شماره موبایلِ طرف مقابل، می‌توانید درخواست یا انتقال پول داشته باشید که طبیعتا صرفه جویی خوبی در زمان افراد صورت خواهد گرفت که این صرفه جویی در زمان برای افرادی که تعداد انتقال وجه زیادی در ماه دارند، ملموس‌تر خواهد شد چراکه تفاوت انتقال وجه در جیبی مو چیزی در حدود 10 ثانیه است ولی انتقال وجه حتی از اینترنت بانک، نیازمند صرف دقایقی است.

وی در ادامه افزود: با پیاده‏‌سازی کیف پول الکترونیکی می‌توانید پرداخت یا درخواست پول داشته باشید؛ به‌رغم تازگی نسبی این ابزار در کشور، در جهان سابقه‌ای طولانی دارد و هم‌اکنون در بسیاری از کشورها از این امکان پرداخت الکترونیکی استفاده می‌شود. مطابق تعریف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کیف پول الکترونیکی (به اختصار کیپا) ابزار پرداختی با قابلیت ذخیره پول الکترونیکی با امکان شارژ از طریق کارت یا حساب بانکی با پردازش الکترونیکی تراکنش‌ها به صورت برون‌خط از راه دور یا نزدیک است که با نام بوده و مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی مجازی یا مبتنی بر تراشه قابل ارائه است. این فناوری  در مبادلاتِ با مبالغ ریز کاربرد دارد و وابستگی مستقیم به حساب بانکی فرد ندارد.

jibimo-3-moradian شبکه اجتماعی جیبی مو وارد بازار 4500 میلیارد تومانی تراکنش‌های خرد بانکی شد!

مرادیان در ادامه به توضیح پیرامون ویژگی‌های جزئی جیبی مو پرداخت که شاید مهم‌ترین بخش این اپلیکیشن، هوش مصنوعی آن است که طبق گفته مدیرعامل این برنامه به 300 پترن به‌روز پیرامون تقلب یابی و جلوگیری از استفاده کارت‌های دزدی مجهز بوده و تا به حال چیزی در حدود 2 میلیارد تومان عملکرد امنیتی آن بوده است که از مشکلات بعدی جلوگیری نموده است.

در ادامه ماندانا ابوالفتحی دیگر بنیان‌گذار این اپ توضیحات تکمیلی پیرامون وضعیت صنعت فین تک و نقش جیبی مو در کاهش هزینه‌ها را ارایه کرد. وی در مهم‌ترین بخش صحبت‌هایش گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته هر فرد عادی در جامعه ما که کسب و کار خاصی نداشته و با کارگران و کارمندانی در ارتباط نیست، ماهانه چیزی در حدود 15 تراکنش کارت به کارت دارد که با در نظر گرفتن هزینه حداقلی 500 تومان برای هر انتقال وجه، می‌توان هزینه 7500 تومانی را در طی ماه برای نقل و انتقالات مالی وی در نظر گرفت که این در سال به 90 هزار تومان خواهد رسید.

اگر 60 درصد افراد فعال در حوزه پرداخت‌های الکترونیکی را در نظر بگیریم، چیزی در حدود 4500 میلیارد تومان هزینه ایست که صرفا برای نقل و انتقالات بانکی و کارتی پرداخت می‌گردد که چاپ رسید این مقدار از انتقال وجه کارتی در 6 ماهه ابتدایی سال چیزی در حدود 3 میلیون دلار برای کشور هزینه داشته است! طبیعتا با نقل و انتقالات درون موبایلی می‌توان این هزینه را صرفه جویی کرد و محیط زیست بهتری داشت.

jibimo-1 شبکه اجتماعی جیبی مو وارد بازار 4500 میلیارد تومانی تراکنش‌های خرد بانکی شد!

مرادیان در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان پیرامون اینکه آیا جیبی مو توانسته مجوز پرداخت یاری را دریافت کند یا خیر، گفت: بله ما در حال طی کردن مراحل این موضوع هستیم که نظارت شاپرک و سایر ارگان‌ها در طی یک‌ماه آتی انجام خواهد شد و به زودی این موضوع را اعلام می‌کنیم. البته به تازگی دستورالعملی برای پرداخت بانی تدوین شده که یک گام روبه جلو بوده و امیدواریم هر چه بیشتر بتوانیم به سیستم بانکی و مالی کشور کمک کنیم.

نوشته شبکه اجتماعی جیبی مو وارد بازار 4500 میلیارد تومانی تراکنش‌های خرد بانکی شد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.