شبکه ۲G در اپراتور موبایلی Optus تعطیل می‌شود

اپراتور Optus اعلام کرد از تاریخ اول آپریل 2017 شبکه مخابراتی 2G GSM خود را برای همیشه تعطیل می‌کند و این تصمیم به دلیل افزایش مصرف داده توسط کاربران و وابستگی هرچه بیشتر نسل جدید گوشی‌های هوشمند به خدمات 4G اتخاذ شده است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور موبایلی در نظر دارد با اجرای طرح مذکور بخشی از طیف باند مخابراتی خود را برای ارتقا تجربیات کاربران در جریان استفاده از نسل جدید خدمات موبایلی اختصاص دهد.

شبکه مخابراتی Optus 2G GSM در سال 1993 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و سرویس‌های پایه‌ای ارتباطی از جمله تماس‌های صوتی و پیامک‌های نوشتاری را در اختیار مشترکان گذاشت.

شبکه 2G GSM‌ همچنین خدمات داده را به صورت پایه ارایه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به دریافت اخبار ورزشی متنی یا آخرین تحولات تالار بورس اشاره کرد. ولی در شبکه‌های جدیدتر از جمله 3G و 4G سرعت دریافت سرویس‌های مذکور به مراتب بالاتر رفته است و کاربران همچنین می‌توانند تصاویر زنده ویدیویی و جست‌وجوهای مبتنی بر وب را به راحتی انجام دهند.

«دنیس ونگ» مدیر عملیاتی شبکه مخابراتی Optus در این خصوص گفت: «استفاده گسترده‌تر از گوشی‌های هوشمند و بهر‌وری از فناوری‌های 4G موجب شده است تا کاربران نیاز بیشتری به داده‌های موبایلی داشته باشند و سرعت بالاتر دسترسی به خدمات ارتباطی را طلب کنند. این اتفاق باعث شده است میزان استفاده مشترکان مخابراتی از سرویس‌های 2G طی چند سال گذشته به طول قابل ملاحظه کاهش پیدا کند».

به هر حال، این اپراتور موبایلی تصمیم گرفته است آپریل 2017 شبکه مخابراتی 2G GSM خود را برای همیشه تعطیل کند و از این طریق تمرکز بیشتری بر شبکه‌های 3G و 4G داشته باشد.