شرایط مانده‌گیری از طریق برنامه‌های موبایلی اعلام شد

سرویس مانده‌گیری از طریق برنامه‌‌های کاربردی شرکت‌های PSP از این پس منحصرا در صورت تطبیق کدملی دارنده کارت و شماره تلفن‌همراه انجام دهنده تراکنش، مجاز است.
شاپرک در نامه‌ای به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) اعلام کرد: «به منظور حفظ امنیت دارندگان کارت، ارائه خدمات مانده‌گیری و صورت‌حساب روی برنامه‌های کاربردی تلفن‌همراه فقط در صورت تطبیق کدملی دارنده کارت و شماره تلفن‌همراه انجام دهنده تراکنش مجاز است.»
 
پیش از این شاپرک در نامه‌ای شرکت‌های PSP را از ارائه سرویس مانده‌گیری بدون حضور کارت منع کرده بود. در نامه‌ای که در مهرماه ۹۴ به PSPها ابلاغ شده بود این شرکت‌ها را از ارائه خدمات مانده‌گیری روی تمامی بسترهای بدون حضور کارت منع و اعلام کرده بود که این خدمت در مرکز شتاب پشتیبانی نمی‌شود. هر چند با وجود این نامه برخی از شرکت‌های PSP از طریق پرداخت‌سازان اقدام به ارائه این سرویس می‌کردند؛ اما طبق مصوبه بانک مرکزی پرداخت‌سازان فقط اجازه ارائه سرویس کارت به کارت را داشتند.
 
شاپرک با ابلاغ این نامه جدید محدودیت فعالیت شرکت‌های PSP در این زمینه را لغو کرد. این شرکت در نامه خود اعلام کرده که زیرساخت فنی لازم به منظور تحقق این الزام در شرکت شاپرک در حال پیاده‌سازی است و معماری فنی طرح به اطلاع نمایندگان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت رسیده است.
در این نامه تاکید شده است کلیه خدماتی که در حال‌حاضر بدون لحاظ الزام فوق روی برنامه‌های کاربردی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت و یا شرکت‌های پرداخت‌یار طرف‌ قرارداد آنها ارائه می‌شود، متوقف شود.