شرکت کسپرسکی به دنبال ساخت یک اسمارت‌فون غیرقابل هک است!

کشور روسیه در تدارک عرضه یک اسمارت‌فون مقاوم در برابر حملات سایبری با استفاده از سیستم‌عامل کسپرسکی است. یوجین کسپرسکی؛ ریاست شرکت Kaspersky Lab این جزئیات را با روزنامه‌نگاران به اشتراک گذاشته است.

کسپرسکی در تدارک عرضه یک اسمارت‌فون غیرقابل هک است

بر اساس اعلام کسپرسکی هدف اصلی این شرکت امنیتی تولید اسمارت‌فون ایمنی است که تا حد امکان غیرقابل هک باشد. این اسمارت‌فون با وجود مجموعه‌ای استاندارد از برنامه‌ها و مرورگر اختصاصی خود از امکاناتی حداقلی برخوردار است. وی ضمن توضیحاتی اعلام کرد:

“این هندست دارای امکانات حداقلی و فاکتورهای مرتبط با زیبایی از هر 2 پلتفرم اندروید و iOS است. اما این اسمارت‌فون کارهای ویژه دیگری را انجام نخواهد داد. این دستگاه قادر به برقراری تماس و ارسال SMS بوده و از مجموعه اپلیکیشن آفیس، مرورگر اختصاصی با حداقل امکانات و مجموعه‌ای استاندارد از اپلیکیشن‌ها نظیر ساعت زنگ‌دار و ماشین‌حساب برخوردار است.


بعلاوه کمپانی هنوز در خصوص راه‌اندازی یک فروشگاه اپ استور برای سیستم‌عامل Kaspersky Lab هیچ برنامه‌ریزی نکرده است. با این‌حال کسپرسکی راه‌اندازی اپ استور در آینده را منتفی نمی‌داند. یوجین کسپرسکی گفت: “ما به احتمال فراوان ابتدا برنامه‌های اختصاصی خود را تولید می‌کنیم؛ اما در ادامه برای جذب سایر فروشگاه‌های برنامه آمادگی خواهیم داشت.”

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون‌های مجهز به سیستم‌عامل Kaspersky OS در سال 2021 عرضه خواهند شد. یک کمپانی چینی مسئولیت تولید این هندست  را بر عهده خواهد داشت. با این‌حال نام آن هنوز فاش نشده است.

کمپانی‌های سامسونگ، هواوی و شیائومی عنوان برترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان طی 3 ماهه سوم سال 2020 را کسب کردند

موسسه تحقیقاتی گارتنر اخیرا گزارش جدیدی را در خصوص بازار اسمارت‌فون منتشر نموده است. بر این اساس در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی تعداد 366 میلیون دستگاه اسمارت‌فون در سراسر جهان فروخته شده است؛ رقمی که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته 5.7 درصد کمتر است. اگرچه چنین افتی کاملا محسوس است؛ اما در مقایسه با افت 20 درصدی بازار طی 6 ماهه نخست سال جاری به‌مراتب کمتر است.

سامسونگ با فروش 80.82 میلیون دستگاه اسمارت‌فون و کسب سهم 22 درصدی از بازار کماکان در این عرصه پیشتاز است. در واقع از میان 5 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون طی 3 ماهه سوم سال 2020 تنها کمپانی‌های سامسونگ و شیائومی موفق به افزایش 2.2 و 34.9 درصدی فروش هندست‌های خود شدند. هواوی با فروش 51.83 میلیون اسمارت‌فون و کسب سهم 14.4 درصدی از بازار رتبه دوم را به خود اختصاص داد. شیائومی نیز با فروش 44.41 میلیون واحد اسمارت‌فون و کسب سهم 12.1 درصدی از بازار در جایگاه سوم قرار گرفت. اپل نیز رتبه چهارم را کسب کرد. این کمپانی در حد فاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر موفق به فروش 40.6 میلیون دستگاه آی‌فون و کسب سهم 11.1 درصدی از بازار شد. نکته جالب‌توجه اینکه فاصله میان شرکت‌های اپل و اوپو چندان چشمگیر نبوده و در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی کمپانی چینی با فروش 29.89 میلیون دستگاه اسمارت‌فون و کسب سهم 8.2 درصدی از بازار رتبه پنجم را کسب کرد.

نوشته شرکت کسپرسکی به دنبال ساخت یک اسمارت‌فون غیرقابل هک است! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.