شیائومی از دوچرخه برقی تاشو Himo Z16 رونمایی کرد

شیائومی اخیرا یک دوچرخه برقی تاشو جدید به نام  Himo Z16 معرفی کرده و آن را روی پلت‌فرم Youpin قرار داده تا برای توسعه آن از مردم پول جمع‌آوری کند. ظاهرا این دوچرخه از دوچرخه فوق‌تاشو Himo H1 الهام گرفته شده است، اما اندازه بزرگتری نسبت به آن دارد. طراحی آن نیز از نظر کارایی بهبود یافته، بطوریکه ما با یک دوچرخه موتوری پدال‌دار روبه‌رو هستیم. این پدال‌ها در صورت تمام شدن باتری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

Himo Z16 از طراحی تاشو سه‌گانه بهره می‌برد که اجازه می‌دهد بدنه مرکزی، پدال‌های پا و فرمان دوچرخه در هم جمع شوند. این دوچرخه فریم آلومینیومی دارد که آن را بسیار سبک می‌کند، بطوریکه وزن دوچرخه در مجموع ۲۲.۵ کیلوگرم است. این وزن کم، بار کمتری را روی باتری وارد کرده و بنابراین عمر باتری را حفظ می‌کند.

دوچرخه Himo Z16 هم مانند سایر دوچرخه‌های برقی دارای یک نمایشگر LCD است که پارامترهایی مانند توان باتری، مسافت، سرعت و سایر اطلاعات را نشان می‌دهد. این دوچرخه همچنین استاندارد ضد آب IP7 دارد.

دوچرخه برقی شیائومی در سه حالت مختلف می‌تواند استفاده شود: تمام برقی، نیمه‌برقی و دستی. در حالت تمام برقی، دوچرخه می‌تواند با یک‌بار شارژ، ۵۵ کیلومتر را طی کند. در حالت نیمه‌برقی این مسافت می‌تواند تا ۸۰ کیلومتر افزایش یابد. دوچرخه دارای یک باتری قابل‌حمل لیتیوم ۱۸۶۵۰ با گرید خودرو است که توان دستیابی به توان بالا و خروجی طولانی‌مدت را دارد. باتری در عرض ۵ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود.

Himo Z16 برای اینکه ایمنی دوچرخه‌سوار را تضمین کند، از یک سیستم ترمز دیسک دوگانه بهره می‌برد که برخلاف اکثر دوچرخه‌های الکتریکی که از ترمز درام در عقب استفاده می‌کنند، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. Z16 همچنین از تایرهای CST با مقاومت سایش بالا استفاده می‌کند که شبیه به نمونه‌های به کار رفته روی وسایل نقلیه الکتریکی حرفه‌ای است. تایرهای آن همچنین یک چنگک محکم دارند که از لغزندگی جلوگیری می‌کند و کمک زیادی به عملکرد بهتر ترمز می‌کند. چراغ‌های جلو و ترمز دوچرخه نیز در جلو و عقب فریم میانی آن قرار گرفته‌اند. یک بازتابنده نور قرمزرنگ هم در زیر صندلی وجود دارد که تضمین می‌کند دوچرخه در شب قابل‌رویت است.

به‌خاطر استاندارد ملی چین، سرعت HIMO Z16 نمی‌تواند از ۲۵ کیلومتر در ساعت فراتر برود. این دوچرخه در چهار رنگ زیبا قابل‌دسترس است و همه افراد را جذب خودش خواهد کرد.

قیمت دوچرخه برقی شیائومی ۲۴۹۹ یوان (معادل ۳۵۲ دلار) تعیین شده که برای دوچرخه‌ای با چنین قابلیت‌هایی واقعا عالی است. هنوز صحبتی درباره اینکه دوچرخه چه زمانی در خارج از چین قابل‌دسترس خواهد بود نشده است. اما از آنجاییکه که Himo H1 اخیرا در Indiegogo ارایه شده، Z16  هم ممکن است به‌زودی روی پلتفرم مذکور قرار بگیرد. شما می‌توانید تصاویر بیشتر دوچرخه الکتریکی Himo Z16 را در زیر ببینید.

نوشته شیائومی از دوچرخه برقی تاشو Himo Z16 رونمایی کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.