شیائومی بر روی یک گوشی با رم ۱۶ گیگابایتی کار می‌کند

در حال حاضر تنها چندین هندست موجود در بازار مجهز به پیکره‌بندی سخت‌افزاری با رم 16 گیگابایتی هستند و نام شیائومی در میان آن‌ها رویت نمی‌شود. با این‌حال یک خبرچین با نام مستعار Digital Chat Station ادعا کرده که کمپانی دقیقا بر روی چنین محصولی کار می‌کند. بر اساس شایعات منتشر شده در اوایل سال جاری مدل جدید اسمارت‌فون می میکس مجهز به حافظه رم 16 گیگابایتی خواهد بود. اما چنین شایعاتی به تدریج کمرنگ شدند. با این‌حال به‌کارگیری چنین مشخصه‌ای در مدل می میکس کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که این هندست در طیف محصولات قدرتمند و برتر شیائومی طبقه‌بندی می‌شود.  از سوی دیگر برخی شایعات از عرضه اسمارت‌فون Mi 10 پرو با رم 16 گیگابایتی حکایت داشتند؛ اما این سناریو نیز هرگز تحقق پیدا نکرد.

استفاده از رم 12 گیگابایتی در هندست‌ها به رویکردی کاملا رایج تبدیل شده است و امروزه حتی برخی گوشی‌های نسبتا مقرون‌به‌صرفه نیز مجهز به رم 12 گیگابایتی هستند. شرکت سامسونگ در ماه جولای سال گذشته تولید حافظه‌های 12 گیگابایتی LPDDR5 را آغاز کرد. همچنین تولید انبوه حافظه‌های 16 گیگابایتی نیز از ماه فوریه سال 2020 شروع شد. با این‌حال تراشه‌های LPDDR5 مورد استفاده در گوشی‌های سری Mi 10 از طریق همکاری شیائومی با یکی از رقبای سامسونگ یعنی کمپانی میکرون تامین شدند. بر اساس اعلام شرکت میکرون، گوشی‌های مجهز به رم 16 گیگابایتی احتمالا طی 6 ماهه دوم امسال روانه بازار خواهند شد.

با این‌حال پیرامون زمان عرضه احتمالی هندست نسل آینده شیائومی می میکس و مشخصات آن هنوز هیچ‌گونه اطلاعات موثقی منتشر نشده است. در این میان حتی اسمارت‌فون می میکس آلفا یا هر محصول دیگری با حافظه رم 16 گیگابایتی نیز به بازار عرضه نشده است.

نوشته شیائومی بر روی یک گوشی با رم 16 گیگابایتی کار می‌کند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.