شیائومی به‌دنبال عرضه یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با فناوری دوربین زیر نمایشگر است

یک شخص خبرچین با نام مستعار Digital Chat Station ادعا کرده که کمپانی شیائومی به‌دنبال عرضه یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با نام مشابه شیائومی می 11 اولترا است. بر اساس محتوای پست منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo این پرچم‌دار جدید مجهز به فناوری ردیاب فوق پهن‌باند (UWB) و دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد بود.

فناوری UWB هم‌اکنون در جدیدترین دستگاه‌های پرچم‌دار ساخت شرکت‌های سامسونگ و اپل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. هر 2 گجت سامسونگ اسمارت‌تگ و اپل AirTag به منظور ردیابی دقیق با استفاده از گوشی‌های گلکسی S21 و آی‌فون 12 از فناوری فوق پهن‌باند استفاده می‌کنند. شیائومی نیز احتمالا در صدد معرفی ابزارهای جانبی قابل ردیابی و سازگار با تکنولوژی UWB است.

عملکرد دوربین زیر نمایشگر در آخرین موارد پیاده‌سازی شده خود کماکان با حالت ایده‌آل فاصله دارد؛ زیرا نمایشگرهای کنونی به منظور گذردهی مطلوب نور از خود هنوز به اندازه کافی شفاف نیستند. با این‌حال پتنت اخیرا ثبت شده توسط شرکت گوگل با استفاده از مکانیسم تعویض منشور احتمالا این مشکل را برطرف خواهد کرد.

شیائومی می 11 اولترا

پرچم‌دار آینده شیائومی احتمالا از پیکره‌بندی دوربین مشابه یا حتی چشمگیرتر از شیائومی می 11 اولترا استفاده خواهد کرد. بعلاوه این دستگاه احتمالا از فناوری شارژ سریع 120 واتی در بستر سیم و شارژ سریع بی‌سیم 70 واتی پشتیبانی می‌کند.

آی‌فون 12 پرو مکس اپل در کنار سامسونگ گلکسی S21 اولترا

گزارش وبسایت Phonearena نشان می‌دهد که این دستگاه پرچم‌دار لزوما جانشین مدل می 11 اولترا به‌شمار نخواهد رفت؛ بلکه احتمالا به‌عنوان جانشین سری Mi 10T روانه بازار خواهد شد.

نوشته شیائومی به‌دنبال عرضه یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با فناوری دوربین زیر نمایشگر است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.