شیائومی به‌دنبال عرضه ۳ اسمارت‌فون تاشو در سال ۲۰۲۱ است

راس یانگ؛ بنیان‌گذار موسسه تحقیقاتی Display Supply Chain Consultants اطلاعات جالبی را برای آن‌دسته از طرفداران کمپانی شیائومی منتشر کرده که بی‌صبرانه منتظر عرضه اسمار‌ت‌فون‌های این برند با یک قالب طراحی جدید خصوصا دستگاه‌های تاشو هستند. وی بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع خود در زنجیره تامین ادعا می‌کند که شیائومی یکی از کمپانی‌های عرضه‌کننده اسمارت‌فون تاشو در آینده نزدیک خواهد بود. به بیان دقیق‌تر شیائومی برای سال آینده برنامه‌های بزرگی را در ذهن دارد؛ چرا که تولیدکننده چینی در تدارک عرضه 3 مدل تاشو مختلف است.

“بنابراین دستگاه تاشو بعدی عرضه شده به بازار احتمالا توسط کمپانی شیائومی تولید خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این برند چینی در سال 2021 سه دستگاه تاشو مختلف را به بازار عرضه خواهد کرد. در واقع این گجت‌ها از هر 3 سبک طراحی تاشو شامل تاشونده به خارج، تاشونده به داخل و طراحی صدفی‌شکل بهره‌برداری خواهند کرد.” راس یانگ؛ 24 دسامبر 2020


این منبع خبری می‌افزاید که نمایشگر نخستین اسمارت‌فون هنگام تا شدن به دور بدنه دستگاه جمع می‌شود. نمایشگر اصلی از نرخ‌های نوسازی 90 و 120 هرتزی پشتیبانی نموده و با یک روکش شیشه‌ای فوق‌العاده نازک موسوم به Samsung UTG پوشانده می‌شود. گوشی تاشو شیائومی با اسم رمز Cetus احتمالا مجهز به یک دوربین 108 مگاپیکسلی بوده و با سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار خواهد شد. نمایشگر دومین اسمارت‌فون از الگوی طراحی تاشونده به داخل بهره گرفته و با استفاده از یک کیس مخصوص در برابر صدمات محافظت می‌شود. سومین اسمارت‌فون نیز همانند گوشی‌های تاشو مدرن نظیر سامسونگ گلکسی زد فلیپ و موتورولا ریزر 2019 از طراحی صدفی‌شکل استفاده خواهد کرد.

همچنین بایستی خاطرنشان کرد که کمپانی شیائومی پیش‌تر و در اوایل سال 2019 از نمونه اولیه یک اسمارت‌فون تاشو رونمایی کرد.

گوشی تاشو شیائومی با اسم رمز Cetus در رشته کدهای مربوط به رابط کاربری MIUI 12 رویت شده است

چند هفته قبل یکی از اعضای ارشد انجمن XDA با نام kacskrz از طریق بررسی کد مربوط به آخرین نسخه آزمایشی رابط کاربری MIUI 12 به نام هندست جدید شیائومی با اسم رمز Cetus پی برد. یکی از مقادیر کلیدی بازگشتی “isFlodAbleDevice” نام دارد. غلط املایی در نگارش حروف به عمد صورت گرفته است. در واقع عبارت مذکور بایستی به‌صورت “osFoldAbleDevice” باشد. همچنین کد مربوط به نمایشگر یکی دیگر از شواهدی است که ماهیت تاشونده صفحه‌نمایش را تائید می‌کند. بنابراین برای باور به عرضه نخستین گوشی تاشو شیائومی در آینده نزدیک دلایل فراوانی وجود دارد.

اطلاعات قابل دسترس در خصوص پیکره‌بندی هندست کاملا محدود است. با این‌حال اسمارت‌فون مذکور مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون، سیستم‌عامل اندروید 11 و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی خواهد بود.

شیائومی پیش‌تر از نمونه اولیه یک اسمارت‌فون با طراحی تاشونده دوگانه رونمایی کرد. بعلاوه این برند چینی طرح مفهومی اسمارت‌فون می میکس آلفا با نمایشگر فراگیر را به معرض نمایش گذاشت. با این‌حال تاکنون هیچ‌گونه اطلاعات موثقی پیرامون این هندست منتشر نشده است. به بیان صادقانه لی جون؛ مدیرعامل شیائومی نیز اذعان کرد که تولید یک اسمارت‌فون با نمایشگر فراگیر ابدا کار پیش پا افتاده‌ای نیست. این اظهارات نشان‌دهنده عدم تمرکز شیائومی روی چنین دستگاهی در مقطع کنونی است.

از سوی دیگر رقبای اندرویدی شیائومی نظیر سامسونگ و هواوی با عرضه گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو بازخوردهای فراوانی را از بازار دریافت نموده‌اند. با توجه به شرایط دشوار فعلی هواوی احتمالا اکنون زمان مناسبی برای معرفی اسمارت‌فون‌های تاشو شیائومی خواهد بود.

نوشته شیائومی به‌دنبال عرضه 3 اسمارت‌فون تاشو در سال 2021 است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.