شیائومی به بزرگترین کمپانی تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان طی ماه ژوئن تبدیل شد

کمپانی شیائومی اخیرا به یک نقطه عطف جدید در تاریخ فعالیت خود دست یافته است. میزان فروش هندست‌های این شرکت طی ماه ژوئن از کلیه تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان پیشی گرفت. بدین‌ترتیب شیائومی موفق به پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمندی نظیر اپل و سامسونگ شد.

بر اساس اعلام موسسه Counterpoint Research، حدودا 17.1 درصد از کل اسمارت‌فون‌های فروخته شده طی ماه ژوئن توسط کمپانی شیائومی تولید شدند. این در حالیست که سهم برندهای سامسونگ و اپل از بازار به‌ترتیب برابر با 15.7 و 14.3 درصد بود. شیائومی تقریبا 10 سال پس از عرضه نخستین اسمارت‌فون خود موفق به فروش بیش از 800 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان شده است.

تارون پاتاک؛ تحلیلگر موسسه Counterpoint خاطرنشان می‌کند که عملکرد شیائومی در بازارهای اروپا، چین و هندوستان بسیار مطلوب بوده است؛ چرا که میزان تقاضای اسمارت‌فون در این بازارها به حالت نرمال بازگشته است.

همچنین شیائومی به لطف عرضه گوشی‌های سری ردمی 9، ردمی نوت 9 و ردمی K در میان شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در چین سریع‌ترین نرخ رشد را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر شرکت سامسونگ با برخی مشکلات تولید در کشور ویتنام مواجه شده است. این پدیده بر میزان فروش هندست‌های برند کره‌ای تاثیر منفی گذاشته است.

آمار مربوط به فروش برای برندهای شیائومی، سامسونگ و اپل

نوشته شیائومی به بزرگترین کمپانی تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان طی ماه ژوئن تبدیل شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.