شیائومی روی توسعه گوشی بلک شارک با تراشه اسنپ‌دراگون ۸ پلاس نسل ۱ کار می‌کند

طی مدت چند هفته گذشته شاهد عرضه هندست‌هایی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام بوده‌ایم. اکنون به‌نظر می‌رسد که شیائومی و برند زیرمجموعه این شرکت موسوم به بلک شارک در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک اسمارت‌فون جدید با کارآیی بالا در بازار هستند.

یک خبر توسط یک افشاگر مشهور با نام Digital Chat Station منتشر شده است. وی این خبر را در یک وبسایت میکروبلاگینگ چینی موسوم به Weibo با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. با نگاهی به پست منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی می‌توان دریافت که این اسمارت‌فون یک مدل رده بالا به‌شمار خواهد رفت.

بر اساس برآوردهای اولیه تصور می‌شد که گوشی آینده بلک شارک مجهز به نمایشگری با رزولوشن 2K خواهد بود؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که رزولوشن این پنل معادل 1080p یا احتمالا فول اچ‌دی پلاس خواهد بود. بعلاوه گوشی جدید بلک شارک مجهز به باتری 4790 میلی‌آمپرساعتی با طراحی 2 سلولی و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 100 واتی خواهد بود.

پنل پشتی این اسمارت‌فون از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی از نوع IMX686، یک لنز 13 مگاپیکسلی و یک ماژول 2 مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد. همچنین دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز روی پنل جلویی گوشی مستقر خواهد شد. جدای از این موارد، شخص افشاگر ادعا کرده که گوشی جدید بلک شارک به احتمال فراوان به پرچم‌دار جدید سال آینده کمپانی تبدیل خواهد شد. اگرچه این اسمارت‌فون کماکان می‌تواند ورژن به‌روزرسانی شده یکی از مدل‌های فعلی بلک شارک قلمداد شود.

این وبلاگ‌نویس پیش‌تر در ماه ژوئن 2022 جزئیات دیگری را پیرامون این اسمارت‌فون فاش کرده بود. در آن زمان وی به استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 اشاره کرد؛ چرا که تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 هنوز معرفی نشده بود. در آن مقطع زمانی تصور می‌شد که این اسمارت‌فون احتمالا عضوی از سری بلک شارک 5S به‌شمار رفته و به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار برند چینی به بازار عرضه خواهد شد.

نوشته شیائومی روی توسعه گوشی بلک شارک با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 کار می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.