شیائومی روی توسعه یک اسمارت‌فون با دوربین پشتی ۲۰۰ مگاپیکسلی کار می‌کند

موتورولا تنها شرکتی نیست که روی توسعه یک اسمارت‌فون با دوربین 200 مگاپیکسلی کار می‌کند. یک افشاگر با شناسه Digital Chat Station گزارش می‌دهد که یک اسمارت‌فون مجهز به سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی، تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام، نمایشگر 120 هرتزی و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی در راه است.

اگرچه شخص افشاگر صریحا به نام این هندست اشاره نکرده است؛ اما بسیاری از مردم بر این باورند که این هندست توسط کمپانی شیائومی تولید شده و مشخصا ردمی K50S پرو نام دارد. همچنین این هندست می‌تواند از نام شیائومی 12T پرو استفاده کند (در واقع این مدل‌ها از مشخصات مشابهی برخوردار بوده و صرفا با اسامی متفاوتی در بازارهای مختلف عرضه می‌شوند).

سنسور مورد استفاده در این هندست از نوع ISOCELL HP1 یا ISOCELL HP3 ساخت شرکت سامسونگ خواهد بود. هر 2 سنسور از رزولوشن 200 مگاپیکسلی برخوردار هستند؛ اما تفاوت میان آنها به فرمت اپتیکی و اندازه پیکسل‌ها مربوط می‌شود. سنسور ISOCELL HP1 از اندازه 1/1.22 اینچی و پیکسل‌های 0.64 میکرونی برخوردار است؛ در حالی‌که حسگر ISOCELL HP3 از اندازه 1/1.4 اینچی و پیکسل‌های 0.56 میکرونی استفاده می‌کند (در هر 2 مورد، اندازه پیکسل‌ها پیش از اعمال تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 اعلام شده است).

پرچم‌دار موتورولا از حسگر بزرگ‌تر HP1 استفاده می‌کند. کمپانی با انتشار نمونه تصاویر ثبت شده توسط اسمارت‌فون پرچم‌دار خود، قابلیت‌های سنسور دوربین پس از فعال‌سازی حالت خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 را به معرض نمایش گذاشته است. حتی پس از اعمال این تکنیک نیز تصاویر خروجی از رزولوشن 50 مگاپیکسلی برخوردار خواهند بود.

هنوز مشخص نیست که شیائومی از کدام‌یک از سنسورهای فوق استفاده خواهد کرد. البته با توجه به وجود تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده از سنسور ISOCELL HP1 اقدامی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.

با این‌حال در این میان اما و اگرهای زیادی وجود دارد. به‌عنوان مثال هنوز مشخص نیست که آیا شرکت لایکا در فرآیند توسعه دوربین نقش‌آفرینی خواهد کرد یا خیر. بنابراین به منظور دستیابی به اطلاعات بیش‌تر کماکان بایستی منتظر بمانیم.

نوشته شیائومی روی توسعه یک اسمارت‌فون با دوربین پشتی 200 مگاپیکسلی کار می‌کند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.