شیائومی روی توسعه یک گوشی تاشو با دوربین سلفی پاپ‌آپ کار می‌کند

بر اساس گزارشات جدید ظاهرا کمپانی شیائومی روی توسعه یک گوشی تاشو جدید کار می‌کند. این اسمارت‌فون تاشو مجهز به دوربین سلفی پاپ‌آپ بوده و تجربه نمایشگر تمام‌صفحه روی پنل اصلی را برای کاربران رقم می‌زند.

این خبر بر اساس یکی از پتنت‌های ثبت شده توسط غول فناوری چینی استخراج شده و یک کاربر توئیتری با شناسه Shadow_Leak@ اقدام به اشتراک‌گذاری آن با مخاطبان نموده است. با بررسی تصاویر پیوست شده به توئیت مذکور می‌توان دریافت که این اسمارت‌فون مجهز به 2 پنل نمایشگر است. نمایشگر اصلی با اندازه بزرگتر به سمت داخل تا شده و یکی از پنل‌های خارجی نیز از نمایشگر ثانویه با اندازه کوچکتر میزبانی خواهد کرد.

در عین‌حال سیستم دوربین اصلی شامل 3 سنسور تصویربرداری نیز روی نیمه دیگر پنل پشتی گوشی تعبیه شده است. اگرچه عملکرد هر یک از سنسورها به‌طور دقیق مشخص نیست.

در عین‌حال پنل جلویی دستگاه فاقد هرگونه ناچ جهت استقرار دوربین سلفی بوده و هیچ‌گونه شواهدی دال بر استفاده از سنسور دوربین زیر نمایشگر نیز به چشم نمی‌خورد. در عوض به‌نظر می‌رسد که برند چینی در تلاش است تا روند به‌کارگیری دوربین سلفی پاپ‌آپ را این‌بار برای اسمارت‌فون‌های تاشو احیاء نماید. بدین‌ترتیب دوربین سلفی دستگاه از مکانیسم پاپ‌آپ با ساختار احتمالا موتوری بهره خواهد برد.

با بررسی ماژول پاپ‌آپ به وجود 2 حفره پی خواهیم برد؛ پدیده‌ای که از احتمال به‌کارگیری دوربین جلویی دوگانه در این هندست حکایت دارد. اگرچه موارد فوق تنها جزئیات قابل اشاره در تصاویر منتشر شده به‌شمار می‌روند؛ اما توئیت اخیر به وجود یک تغییر جدید دیگر در هندست تاشو آینده شیائومی اشاره می‌کند. ظاهرا شیائومی به منظور افزایش مدت شارژدهی این اسمارت‌فون از باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر استفاده خواهد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که کمپانی چینی واقعا روی توسعه چنین دستگاهی کار می‌کند. به احتمال فراوان در آینده جزئیات بیش‌تری در رابطه با این گجت منتشر خواهد شد.

نوشته شیائومی روی توسعه یک گوشی تاشو با دوربین سلفی پاپ‌آپ کار می‌کند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.