شیائومی قصد دارد در سال ۲۰۱۹ وارد بازار ایالات متحده شود

xiaomi-usa-750x427 شیائومی قصد دارد در سال 2019 وارد بازار ایالات متحده شود

شیائومی یکی از شرکت‌های چینی سازنده گوشی‌های هوشمند است که طی چند سال اخیر جهش سریعی را در این حوزه تجربه نمود و توانست تعدادی از به‌صرفه‌ترین مدل‌های تلفن همراه نسبت به قیمت و امکانات را در جهان تولید نماید که به گفته کارشناسان و کاربران از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.

Xiaomi-plans-to-enter-the-US-market-in-2019-450x300 شیائومی قصد دارد در سال 2019 وارد بازار ایالات متحده شود

و اکنون طبق اعلام وانگ ژیانگ، معاون شرکت، شیائومی رویاهای بزرگ‌تری در سر می‌پروراند و تصمیم دارد در سال آینده (۲۰۱۹) به طور جدی وارد رقابت در بازار پر هیاهو و سخت ایالات متحده شود. البته فعلا هیچ محصول ویژه‌ای برای این منظور معرفی نشده است ولی شیائومی از عزم جدی خود به منظور پیشبرد برنامه‌های بلندپروازانه و ارتقای سطح کاری خود در سال ۲۰۱۹ خبر می‌دهد. وانگ در مصاحبه خود با رویترز گفت، ما قطعا در آینده، کاری بزرگ در پیش خواهیم داشت و آن را به انجام خواهیم رساند.

با اینکه سال‌هاست از علاقه این شرکت چینی برای حضور در بازار‌های ایالات متحده گزارش‌هایی مخابره می‌شود اما به نظر می‌رسد این‌بار واقعا تصمیم نهایی گرفته شده است و شیائومی را باید در سال آینده در آمریکا ملاقات کنیم. شیائومی در رابطه با این تصمیم مهم که آینده کاری شرکت به آن وابسته است، اعلام نمود که قصد دارند با کمک و مساعدت طرف‌های آمریکایی و روابطی که در ایالات متحده دارند، بر مشکلات پیچیده سیاسی که بر سر راه است، غلبه کنند. با این حال ما هنوز نمی‌دانیم آنها چگونه می‌خواهند این تنش‌های موجود را از بین ببرند یا کاهش دهند.

این سخنان در حالی ابراز می‌شود که طی چند ماه گذشته شاهد قرارداد‌ها و معاملات بزرگی بین غول چینی دنیای فناوری، یعنی هواوی با اپراتور‌های بزرگ آمریکایی از جمله Verizon و AT&T بوده‌ایم که در آخرین لحظه بر هم خورده و موجب افزایش اختلافات بین این دو کشور و تیرگی بیشتر روابط تجاری شده است به حدی که دولت ایالات متحده با دخالت مستقیم در این معاملات تجاری با زدن اتهامات توهین‌آمیز و تحقیرآمیز به شرکت هواوی آنها را تهدیدی بر علیه امنیت ملی خود خوانده است.

در هر صورت، شیائومی مدعی است که بر خلاف هواوی، آنها در داخل ایالات متحده از دوستان نزدیکی برخوردار هستند که سبب بهبود همکاری با شرکت‌های آمریکایی از جمله شرکت استراتژیک کوالکام شده است. شرکتی که ماجرای فروش آن در طی یک سال گذشته به یک جنجال ملی در آمریکا بدل شد به طوری که ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده شخصا دستور جلوگیری از فروش آن را صادر نمود. همانطور که احتمالا مطلع هستید، کوالکام یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های گوشی‌های پرچم‌دار و از همکاران گوگل (شرکت آلفابت) در پروژه توسعه سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود.

با این حال شرکت شیائومی نیز اخیرا تجربه خوبی در اروپا داشته است و توانسته امسال با استفاده از روابط خود و اعمال فشار بر اتحادیه اروپا، گوشی‌های خود را روانه بازار بسیاری از کشور‌های اروپایی از جمله انگلستان، هلند، ایتالیا و … نماید. یکی از نقاط قوت شرکت شیائومی، خوشه‌ای بودن آن است، بدین معنا که این شرکت در چند حوزه و چند صنعت مختلف دارای تولید و محصول است که علاوه بر ایجاد یک وضعیت باثبات‌تر از لحاظ مالی، سبب گستردگی بازار مشتریان و بهبود وضعیت اعتبار و خوشنامی آن می‌گردد که از بُعد تبلیغاتی نیز بسیار به نفع شرکت خواهد بود.

شیائومی با داشتن طیف گسترده‌ محصولات از جمله، تلفن‌های هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، دوربین، دوچرخه‌های الکترونیکی، اسکوترهای برقی و حتی بسیاری از لوازم خانگی مانند پلوپز، جاروبرقی‌های رباتیک و … در کشور چین و بسیاری از کشور‌های منطقه، اکنون به فکر گسترش بازار خود است و با حرکتی حساب شده قصد دارد کم‌کم خود را به بازار‌های هدف تحمیل نماید. طبیعتا واضح است که برای گسترش منافع خود در بازار‌های غربی، اولویت اصلی شرکت گوشی‌هایش هستند. با این حال می‌توان انتظار داشت که شرکت نیم نگاهی نیز به عرضه دیگر محصولاتش در این بازار‌های متنوع، پیشرفته و رقابتی داشته باشد. پس باید منتظر نتیجه این حرکت جسورانه شرکت بمانیم و گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

نوشته شیائومی قصد دارد در سال ۲۰۱۹ وارد بازار ایالات متحده شود اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.