شیائومی میکس فولد ۲ در روز ۲۰ مرداد ماه معرفی خواهد شد

شیائومی میکس فولد 2 زودتر از موعد زمانی مورد انتظار معرفی خواهد شد. بر اساس اعلام یک افشاگر با نام Ice Universe این هندست در روز 11 آگوست (20 مرداد ماه) و یک روز پس از معرفی گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ رونمایی خواهد شد.

شیائومی به‌طور معمول چند هفته پیش از معرفی هندست‌های جدید خود، کمپین تبلیغاتی مربوط به آنها را آغاز می‌کند؛ بنابراین گمانه‌زنی‌ اخیرا مطرح شده تا حدودی تعجب‌آور به‌نظر می‌رسد. این تاریخ احتمالا به‌صورت تصادفی اعلام نشده است؛ چرا که لی جون؛ مدیرعامل شیائومی سومین سخنرانی سالیانه خود را در روز 20 مرداد ماه ایراد خواهد کرد. وی ضمن یادداشتی اعلام کرد: “من قصد دارم پیرامون موضوع متفاوتی صحبت کنم. همه در مسیر رشد و تکامل خود با شکست‌ها و ناکامی‌هایی مواجه می‌شوند. من نیز با همین رویکرد، شرایط دشوار زندگی را پشت سر گذاشته و نگرش‌های جدیدی را در زندگی خود کسب کردم.”

در هر صورت چندین افشاگر از جمله Ice Universe و Digital Chat Station تصویری از لائو وی؛ مدیر واحد محصولات موبایلی شیائومی را به اشتراک گذاشته‌اند. ظاهرا در این تصویر وی گوشی شیائومی میکس فولد 2 را در دست دارد.

تصویر اسکرین‌شات دارای رزولوشن 1080×2520 پیکسلی است. این موضوع شایعه بهره‌مندی گوشی از نمایشگر خارجی با نسبت ابعاد 21:9 را مورد تائید قرار می‌دهد. برای مقایسه جالب است بدانید که نخستین ورژن شیائومی می میکس فولد از یک نمایشگر خارجی با نسبت ابعاد 27:9 استفاده می‌کرد. همچنین این نمایشگر دارای نرخ نوسازی 90 هرتزی بود؛ در حالی‌که بر اساس شایعات نمایشگر خارجی شیائومی میکس فولد 2 از نرخ نوسازی حداکثر 120 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که نمایشگر داخلی هندست از نسبت ابعاد 10.3:9 برخوردار خواهد بود (مدل نسل قبلی دارای نمایشگر داخلی با نسبت ابعاد 4:3 بود).

تصویر اسکرین‌شات با نسبت ابعاد 21:9 که ظاهرا از شیائومی میکس فولد 2 تهیه شده است/ بر اساس برنامه‌ریزی‌ها سخنرانی لی جون در روز 11 آگوست برگزار خواهد شد 

توان پردازشی شیائومی میکس فولد 2 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 به‌همراه 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی تامین خواهد شد. این هندست همانند مدل نسل قبلی خود از فناوری شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی خواهد کرد. این هندست احتمالا تنها مدل قابل معرفی طی رویداد روز پنج‌شنبه به‌شمار نخواهد رفت؛ چرا که پیش از این شایعاتی مبنی بر معرفی ردمی K50S پرو به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون شیائومی مجهز به دوربین 200 مگاپیکسلی به بیرون درز کرده است.

نوشته شیائومی میکس فولد 2 در روز 20 مرداد ماه معرفی خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.