شیائومی می ۱۱ لایت با یک نمایشگر LCD تخت و ۱۲۰ هرتزی عرضه خواهد شد

کمپانی شیائومی با عرضه اسمارت‌فون Mi 11 در ماه دسامبر سال گذشته از سری پرچم‌دار سال 2021 خود رونمایی کرد. تولیدکننده چینی به‌جای عرضه چندین اسمارت‌فون صرفا به ارائه مدل استاندارد Mi 11 بسنده کرد. این‌کار احتمالا به منزله روشی برای اطمینان از دریافت نخستین محموله تراشه اسنپ‌دراگون 888 و عرضه نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه پرچم‌دار سال 2021 کوالکام قلمداد می‌شود.

اکنون شایعات نشان می‌دهند که شیائومی راهبرد معمول خود را دنبال نموده و با عرضه مدل‌های می 11 پرو، می 11 اولترا و حتی می 11 لایت خانواده پرچم‌داران سری Mi 11 خود را توسعه خواهد داد. از سوی دیگر عرضه مدل ویژه “Youth Edition” برای پرچم‌داران سالیانه شیائومی نیز پدیده‌ای نسبتا شایع به‌نظر می‌رسد. اکنون زمان اجرای چنین رویکردی برای پرچم‌دار Mi 11 نیز فرا رسیده است. این دستگاه با نام شیائومی می 11 لایت روانه بازارهای جهانی شده و اخیرا به تیتر اصلی رسانه‌های خبری تبدیل شده است.

امروز تصویر جدیدی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد و طراحی ظاهری شیائومی می 11 لایت را به معرض نمایش گذاشت. بر اساس تصاویر منتشر شده طراحی کلی این اسمارت‌فون مشابه شیائومی Mi 11 خواهد بود. طراحی پنل پشتی گوشی تقریبا به‌طور کامل از الگوی مدل پرچم‌دار کپی‌برداری شده است. در گوشه فوقانی سمت چپ این پنل شاهد استقرار یک ماژول مربعی‌شکل بزرگ جهت میزبانی از سیستم دوربین سه‌گانه هستیم. همچنین این ماژول از طراحی دایروی‌شکل و منحصربه‌فرد دوربین در خانواده Mi 11 موسوم به “چشمان فرشته” بهره خواهد گرفت.

در قسمت تحتانی پنل پشتی گوشی لوگوی شیائومی با چیدمان افقی قابل رویت است. با بررسی پنل جلویی دستگاه به وجود نمایشگری با یک حفره کروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ جهت میزبانی از دوربین سلفی پی خواهیم برد. بزرگ‌ترین وجه تفاوت میان نمایشگرهای می 11 بایت و مدل پرچم‌دار به استفاده از یک پنل تخت در هندست ورژن لایت مربوط می‌شود.

مشخصات احتمالی شیائومی می 11 لایت

بر اساس اطلاعات مندرج در گواهینامه BIS شیائومی می 11 لایت به‌همراه 6 گیگابایت حافظه رم و با 2 پیکره‌بندی مختلف 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. انرژی موردنیاز این اسمارت‌فون از طریق یک باتری 4150 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. ظرفیت این باتری در مقایسه با سایر دستگاه‌های Mi اخیرا عرضه شده به‌مراتب کمتر است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این اقدام با هدف تبدیل نمودن می 11 لایت به یک هندست مینیمالیستی با طراحی بسیار باریک و سبک انجام شده است. باتری گوشی به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 واتی با سرعت بالایی شارژ خواهد شد. چنین سرعتی با سایر هندست‌های میا‌ن‌رده در خانواده می برابری می‌کند.

بعلاوه می 11 لایت مجهز به یک پنل LCD با نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. در تصویر منتشر شده از اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی هیچ خبری نیست؛ اما حسگر مذکور یقینا در همین قسمت تعبیه خواهد شد. از جنبه سخت‌افزار داخلی نیز هندست فوق مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 732G ساخت کوالکام خواهد بود. همچنین شیائومی می 11 لایت از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و یک حسگر 5 مگاپیکسلی جهت ثبت تصاویر ماکرو یا سنجش عمق صحنه بهره می‌گیرد.

انتخاب تراشه اسنپ‌دراگون 732G بدان معناست که شیائومی می 11 لایت از اتصال 4G LTE پشتیبانی خواهد کرد. همچنین با توجه به مشخصات کلی این هندست به‌نظر می‌رسد که می 11 لایت با قیمت‌گذاری بسیار ارزان‌تر نسبت به مدل سال گذشته می 10 لایت عرضه خواهد شد. بعلاوه عرضه ورژن 5G این اسمارت‌فون نیز چندان مایه تعجب نخواهد بود. اطلاعات پیش‌تر لو رفته از عرضه مدلی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 775G حکایت دارند. در حال حاضر گزارشات ضد و نقیضی در این زمینه منتشر شده است؛ لذا برای روشن شدن هرچه بیش‌تر موضوع و انتشار اطلاعات موثق ناچارا بایستی کماکان منتظر بمانیم.

نوشته شیائومی می 11 لایت با یک نمایشگر LCD تخت و 120 هرتزی عرضه خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.